بیوپسی اندومتر نمونه برداری بافتی از اندومتر پوشاننده داخل رحم است که به منظور یافتن علت انواع خونریزی های غیر طبیعی رحم انجام می گیرد. در این مقاله با روش انجام، خطرات، دوره ریکاوری و نتایج حاصل از بیوپسی اندومتر آشنا می شویم.
درمان سرطان رحم، جراحی با هدف ارتقا دانش بیماران پیرامون انجام جراحی به منظور درمان سرطان رحم تنظیم گردیده است.
سرطان آندومتر رحم سرطانی است که به دنبال بدخیمی در بافت آندومتر روی می دهد. به خاطر داشته باشید سابقه خانوادگی و مصرف برخی داروها بر احتمال ابتلا به سرطان آندومتر رحم تاثیر می گذارد. در این مقاله به دنبال پاسخ این پرسش خواهیم بود که آیا غربالگری برای سرطان آندومتر رحم وجود دارد؟
سرطان واژن چیست؟ سرطان واژن در سلول های واژن روی می دهد. در مقاله پیش رو قصد داریم نکاتی را پیرامون سرطان واژن بررسی کنیم.
سرطان رحم، علائم سرطان رحم با هدف ارتقا دانش بیماران در مورد علائم سرطان رحم و فاکتورهای خطر مانند سن سرطان رحم تدوین گردیده است.
پایپل بیوپسی چیست؟ پایپل بیوپسی، نمونه گیری پایپل یا بیوپسی آندومتر به نمونه برداری از لایه اندومتریوم رحم اشاره دارد. بیوپسی اندومتر رحم روشی تشخیصی برای برخی ناهنجاری های رحمی می باشد. خونریزی خفیف و کرامپ از عوارض پایپل بیوپسی محسوب می شود.
شایع ترین سرطان ها در زنان شامل سرطان سینه، سرطان اندومتر، سرطان دهانه رحم و سرطان تخمدان می باشند. شناخت علائم هشدار دهنده این سرطان ها و تست های غربالگری می تواند نرخ ابتلا به آن ها را کاهش دهد.
سرطان رحم سرطانی شایع در بین زنان می باشد،سرطان رحم می تواند خوش خیم و یا بدخیم باشد. از جمله علائم سرطان رحم خونریزی غیر نرمال، لکه بینی، ترشح از واژن، خونریزی یا لکه بینی بعد از یائسگی می باشد. روش های مختلفی برای درمان سرطان رحم وجود دارد که بنا به پیشرفته بودن سرطان رحم پزشک روش مناسبی را برای درمان انتخاب می کند.

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه