خانم هایی که به فرم تهاجمی سرطان سینه دچارند به داروی جدید درمان سرطان سینه که بر سیستم ایمنی تمرکز دارد، پاسخ خوبی نشان داده اند.

سرطان سینه سه گانه منفی سرطان پیشرفته شناخته می شود.

دکتر پیتر اشمید مسئول مرکز پستان بیمارستان St. Bartholomew در لندن عنوان می کند سرطان سینه سه گانه منفی نوع تهاجمی سرطان سینه می باشد که اغلب خانم های جوان را تحت تاثیر قرار می دهد و متاسفانه انتخاب های درمانی برای آن محدود می باشد.

اما متخصصین انکولوژی تاکید کردند خیلی از خانم هایی که از داروی جدیدی به نام (Tecentriq (atezolizumab استفاده کرده اند به درمان پاسخ نداده اند.

نتیجه فاز اول تحقیقات بالینی در نشست سالانه انجمن تحقیقات سرطان آمریکا در واشنگتن دی سی ارائه شد. در این کارآزمایی 112 بیمار حضور داشتند که با داروی Tecentriq تحت درمان بودند، این دارو دسته دارویی جدیدی به نام anti-PD-L1 ایمونوتراپی را تشکیل می دهد.

این داروها مکانیسم سلولی را هدف گیری می کنند که به سلول های توموری کمک می کند تا از سیستم ایمنی فرار کنند.

19 نفر از 112 شرکت کننده در خط اول درمان از این دارو استفاده کردند و 93 نفر باقیمانده این دارو را حداقل دو لاین قبل از درمان دریافت کردند.

به طور کلی نرخ پاسخ به دارو اندک بود (تنها 11 نفر از 112 بیمار).

بنا به گفته اشمید به هر حال نتایج برای اقلیت بیمارانی که پاسخ دادند معنی دار بود.

او هم چنین عنوان کرد نرخ بقای کلی بین بیمارانی که به این دارو پاسخ دادند و آن هایی که پاسخ ندادند متفاوت است. افرادی که به درمان پاسخ دادند تا یک سال بعد از درمان زنده بودند در حالی که برای افرادی که به درمان پاسخ نداده بودند نرخ بقا 38 درصد بود.

اشمید افزود یافته با ارزش دیگری که به دست آمد این بود که بیماران تحت درمان با atezolizumab دوره متوسط طولانی مدت پاسخ 21 ماهه در مقایسه با سایر درمان ها برای این جمعیت از بیماران طولانی تر بود.

تاثیرات جانبی این دارو اندک است. بر اساس تحقیقات 11 درصد از بیماران عوارض جانبی جدی داشتند و تنها 3 درصد خانم ها مصرف این دارو را به دلیل بروز تاثیرات جانبی قطع کردند.

این تحقیق با سرمایه گذاری سازنده دارو Genentech انجام شد.

دو تن از انکولوژیست ها یافته ها را با دقت بازبینی کردند.

دکتر Daniel Budman از موسسه سرطان  Northwell Healthدر نیویورک عنوان کرد با توجه به میزان پاسخ دهی اندک بیماران نباید هیجان زده با نتایج برخورد کنیم.

او ادامه داد تا به این جا این تحقیق نشان می دهد سیستم ایمنی می تواند هدف مهمی در سرطان سینه باشد. بنابراین لازم است تحقیقات بیشتری روی عوامل محرک سیستم ایمنی در بیماران سرطانی ارزیابی شود.

دکتر Nina D'Abreo مسئول برنامه سلامت پستان در بیمارستان دانشگاه Winthrop واقع در Mineola عنوان کرد Tecentriq اخیرا در درمان سرطان مثانه توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است و ایمونوتراپی می تواند انتخاب ارزشمندی در انواع سرطان های تهاجمی سینه محسوب شود.

او افزود و مهم تر این که بیمارانی که از این درمان بهره برند احتمالا می توانند از انجام کامل شیمی درمانی اجتناب کنند.

اشمید عنوان کرد تحقیقات بیشتر در آینده می تواند نتایج درمانی را با بهبود رژیم ها  و ترکیبات درمانی ارتقا بخشد.

باید یادآور شد به دلیل اینکه یافته ها در نشست علمی ارائه شده است باید آن ها را در حد مقدماتی در نظر گرفت.

تاریخ انتشار: 1396/02/27
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه