با دنبال کردن ترکیبات ژنتیکی ویروس زیکا مشخص شد ژنوم ویروس زیکا در پشه دیگری نیز یافت شده است.

ناقل اصلی زیکا پشه (yellow fever (Aedes aegypti می باشد. اما محققین دریافتند بخش هایی از RNA زیکا در پشه Asian tiger نیز یافت شده است که در برزیل جمع آوری شده بود.

این نکته اثبات نمی کند پشه (Asian tiger (Aedes albopictus می تواند زیکا را به افراد منتقل کند. اما به گفته Chelsea Smartt باید تاکید کرد نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد سایر ناقل های زیکا وجود دارد. Chelsea Smartt عضو لابراتوآر حشره شناسی دانشگاه فلوریدا می باشد.

او ادامه داد این نتایج نشان می دهد Aedes albopictus می تواند در انتقال ویروس زیکا نقش داشته باشد و باید به عنوان نکته ای در بحث سلامت عمومی در نظر گرفته شود.

او افزود این پشه در سرتاسر جهان یافت می شود و میزبان های گسترده ای دارد و با آب و هواهای سردتر نیز منطبق می شود. نقش این پشه در انتقال ویروس زیکا باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

اسمارت و همکارنش پشه هایی را در برزیل جمع آوری کردند. محققین دریافتند پشه های نر Asian tiger به لحاظ وجود RNA زیکا مثبت بودند اما ویروس زیکا زنده نبود.

اسمارت ادامه داد برای تعیین این که آیا این نوع پشه می تواند زیکا را منتقل کند به تحقیقات بیشتری نیاز است.

این تحقیق جدید نشان می دهد نیاز شدیدی به تحقیقات بیشتری در زمینه حشرات وجود دارد.

اسمارت هم چنین عنوان کرد مهم است که همه پشه های جمع آوری شده در مناطقی که بروز زیکا در آن ها بالا است به لحاظ وجود RNA زیکا مورد ارزیابی قرار بگیرند و پشه هایی که از این نظر مثبت بودند باید به لحاظ وجود ویروس زنده زیکا مورد ارزیابی قرار گیرند.

این تحقیق به صورت آن لاین در تاریخ 13 آپریل در ژورنال Medical Entomology منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1396/02/31
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه