یافته های جدید نشان می دهد سرطان سینه در بین خانم های آمریکایی-آسیایی به طور پیوسته رو به افزایش است و این بر خلاف سایر قومیت های نژادی می باشد.

محققان موسسه پیشگیری از سرطان کالیفرنیا داده های سال های 1988 تا 2013 را در مورد سرطان سینه در بین خانم ها کالیفرنیایی از هفت گروه نژادی آسیایی بازبینی کردند. این گروه ها عبارت بود از چینی، ژاپنی، کره ای، فیلیپینی، ویتنامی، آسیای جنوبی (هندی، آسیایی و پاکستانی) و آسیای جنوب شرقی (کامبوجی، لائوسی، همانگ، تایلندی).

در طول دوره این تحقیق همه این گروه ها (به جز خانم های ژاپنی) ریسک کلی شیوع سرطان سینه افزایش داشت. بیشترین افزایش در بین کره ای ها، آسیای جنوبی و آسیای جنوب شرقی بود.

اسکارلت لین گومز رهبر این تحقیقات عنوان کرد این الگوها هشدار دهنده می باشد و باید در شناسایی فاکتورهای خطر مربوطه تحقیقات بیشتری انجام شود.

در بین خانم های بالای 50 سال افزایش در همه خانم های آسیایی آمریکایی وجود داشت. در خانم های زیر 50 سال افزایش بیشتر در بین ویتنامی ها و سایر گروه های آسیای جنوب شرقی وجود داشت.

نرخ سرطان سینه در بین خانم های آسیایی آمریکایی به طور کلی کمتر از خانم های سفید پوست بود. اما این نرخ در بین ژاپنی ها و فیلیپینی ها در خانم های زیر 50 سال مشابه با خانم های سفید پوست با همان گروه سنی بود.

محققین هم چنین دریافتند سرطان پستان از نوع HER2 در بین خانم های کره ای، فیلیپینی، ویتنامی و چینی در مقایسه با خانم های سفید پوست شایع تر می باشد. HER2 ژنی است که در ایجاد سرطان پستان دخالت دارد. محققین متذکر شدند این نوع سرطان سریع تر رشد می کند و تهاجمی تر نیز می باشد.

گومز عنوان کرد تحقیقات آینده در زمینه فاکتورهای خطر سرطان پستان در خانم های آسیایی می تواند بر استعداد ژنتیکی این افراد و مواجه اولیه آن ها متمرکز شود.

این تحقیق در ژورنال Breast Cancer Research and Treatment منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1396/03/02
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه