تحقیقات جدید نشان می دهد گرگرفتگی می تواند چیزی بیش از یک عامل مزاحم در دوران یائسگی باشد، شاید گرگرفتگی نشان از افزایش ریسک بیماری قلبی داشته باشد.

محققین سلامت 272 خانم غیر سیگاری در بازه سنی 40 تا 60 سال را دنبال کردند. در بین خانم های 40 تا 53 ساله، فراوانی گرگرفتگی با عملکرد ضعیف تر عروق خونی ارتباط داشت.

بنا به گفته تیم تحقیقاتی به سرپرستی Rebecca Thurston از دانشگاه پزشکی پیترزبورگ، این ارتباط مستقل از سایر فاکتورهای خطر بیماری های قلبی بود.

محققین عنوان کردند این ارتباط به نظر رسید محدود به خانم های جوان تر در تحقیق بوده است، ارتباطی بین خانم های 54 تا 60 ساله به دست نیامد.

یک تن از متخصصین زنان عنوان کرد این یافته ها می تواند پیشگامانه باشد.

دکتر جیل رابین مسئول برنامه های سلامت زنان در نیوهاید پارک عنوان کرد حداقل در خانم هایی که زودتر از حد معمول وارد دوران یائسگی می شوند گرگرفتگی تنها یک عامل آزار دهنده نیست بلکه می تواند نشان از بیماری های قلبی عروقی باشد و ممکن است فاکتور خطر و عامل پیش بینی کننده بیماری قلبی عروقی در اینده محسوب شود.

رابین افزود دلیل اهمیت این تحقیق آن است که بیماری قلبی در خانم ها به سختی تشخیص داده می شود و زمانی که بیماری تشخیص داده می شود که پیشرفت کرده است. به طور کلی این تحقیق بسیار جالب و با اهمیت است و مشتاقانه منتظر تحقیقات بیشتری در این زمینه هستیم.

بر اساس تیم تحقیقاتی Thurston بیماری قلبی عامل کشنده ای در بین خانم های آمریکایی محسوب می شود و یافته های جدید می تواند به دست اندرکاران سلامت کمک کند تا ریسک بیماری قلبی را در بیمارانی که در دوران بعد از یائسگی قرار دارند ارزیابی کنند.

محققین خاطر نشان کردند 70 درصد خانم ها در دوران یائسگی دچار گرگرفتگی می شوند و حدود یک سوم آن ها می گویند که فراوانی گرگرفتگی در آن ها بالا و شدید می باشد.

دکتر راشل باند از بیمارستان لنوکس هیل نیویورک که یافته های این تحقیق را بازبینی کرده است عنوان داشت اگر چه گرگرفتگی با ریسک بیماری قلبی در خانم های جوانی که دچار یائسگی می شوند ارتباط دارد اما ما نمی دانیم مکانیسم دقیق چنین رویدادی چیست.

او ادامه داد شاید در آینده با درک بهتر از نقش گرگرفتگی در سلامت قلبی عروقی بتوانیم به شناسایی خانم هایی کمک کنیم که بیشتر در خطر قرار دارند.

او هم چنین عنوان کرد بر اساس تجربه بنده در برنامه سلامت قلبی خانم ها، گرگرفتگی های زودهنگام می تواند پرچم قرمزی برای بنده به عنوان یک پزشک باشد که برای پیشگیری از فاکتورهای خطر و بیماری های قلبی عروقی غربالگری های جدی انجام شود.

این یافته ها به صورت آن لاین در 12 آپریل در ژورنال منوپوز منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1396/03/08
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه