یافته های جدید نشان می دهد وجود برخی سویه های لاکتوباسیلوس در واژن خانم ها آن ها را مستعد ابتلا به کلامیدیا می کند. البته باید خاطر نشان کرد این یافته فقط در سطح مشاهده می باشد و هنوز اثبات نشده است. کلامیدیا بیماری مقاربتی جنسی شایعی می باشد که می تواند پیامدهای بلند مدتی مانند ناباروری را به همراه داشته باشد.

دروانا:

برخی باکتری ها در واژن یافت شده است که می توانند ریسک ابتلا به بیماری مقاربتی به نام کلامیدیا را در خانم ها افزایش دهد.

این یافته جدید در اثر تحقیق مشاهده ای در هلند به دست آمده است.

محقین اجزای باکتری های واژن را در 122 داوطلب خانم جوان و سالم در بازه سنی 16 تا 29 سال بررسی کردند. در این مطالعه با استفاده از سواب از واژن نمونه برداری گردید. یک سال بعد خانم ها دوباره مورد معاینه قرار گرفتند و نتایج 61 نفر برای بیماری کلامیدیا مثبت بود. محققین اطلاعات آماری اجتماعی خانم ها را مورد توجه قرار دادند و از آن ها در مورد رفتارهای جنسی پرسیدند. این نتایج با گروه شاهدی از خانم ها مقایسه گردید که به لحاظ سنی و ویژگی های نژادی شبیه به گروه مورد مطالعه بودند.

این تحقیق به صورت آن لاین در تاریخ 25 سپتامبر در ژورنال عفونت های مقاربتی جنسی منتشر شد و نشان داد خانم هایی که مقدار بیشتری از یک سویه خاص لاکتوباسیلوس را در واژن خود داشتند بیشتر به کلامیدیا آلوده شده بودند.

بنا به گفته محققین این یافته ها اثبات نکرد که عدم تعادل باکتری های واژن سبب بروز عفونت شده است و برای توضیح این ارتباط به انجام تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

کلامیدیا شایع ترین بیماری مقاربتی جنسی در جوامع توسعه یافته می باشد. خیلی از افراد مبتلا به کلامیدیا علائم بالینی ندارند. اما اگر کلامیدیا درمان نشده باقی بماند می تواند ریسک انتقال اچ آی وی را افزایش دهد و پیامدهای زیاد از جمله ناباروری، بیماری التهابی لگن و بارداری اکتوپیک را به دنبال داشته باشد.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه