یافته های جدید نشان می دهد خانم هایی که در بارداری هم به فشار خون بالا و هم به دیابت مبتلا می شوند بیش از خانم هایی که تنها به یکی از این شرایط دچار می شوند در خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در آینده قرار دارند. نکته جالب دیگر این که همسران این خانم ها نیز با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی رو به رو هستند. بنابراین به نظر می رسد کمک به زنان و مردان در راستای ایجاد تغییراتی سالم در شیوه زندگی در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی بسیار موثر است.

دروانا:

ابتلا به دیابت و فشار خون بالا در بارداری ریسک ابتلا به مشکلات بعدی را در آینده چند برابر خواهد کرد:

بنا به گزارش محققین اگر شما در طول بارداری به فشار خون بالا و دیابت بارداری دچار شده اید در مقایسه با خانم هایی که در دوران بارداری به یکی از این شرایط مبتلا هستند با مشکلات بیشتری رو به رو خواهید بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پره اکلامپسی به مطلب زیر مراجعه نمایید:

به گفته محققین کانادایی از جمله عوارض دیابت و فشار خون بالا در بارداری می توان به بیماری های قلبی اشاره کرد.

در این تحقیق که به تازگی انجام گرفته است محققین 64000 زوج را در استان کبک کانادا مورد بررسی قرار  دادند.

داشتن دیابت و فشار خون بالا در بارداری ریسک ابتلا به دیابت را در زندگی آینده فرد به 15 برابر می رساند. این ریسک در بین خانم هایی که هم به فشار خون بالا و هم به دیابت بارداری دچارند 37 برابر گروه اول است.

داده ها نشان داد داشتن دیابت بارداری و یا فشار خون بالا در بارداری ریسک ابتلا به فشار خون را در آینده تا 2 برابر افزایش می دهد. اما این افزایش خطر در بین خانم هایی که هر دو شرایط را در دوران بارداری داشته اند تا 6 برابر بود.

دکتر Romina Pace محقق ارشد این تحقیقات عنوان داشت دانستن این مطلب به پزشکان کمک می کند تا مادران در خطر را شناسایی کنند و با آن ها تمرین کنند تا اصلاحاتی را در شیوه زندگی خود ایجاد نمایند. به این ترتیب ریسک ابتلا به این مشکلات کاهش خواهد یافت. دکتر Romina Pace دانشمند و پزشک متخصص در موسسه تحقیقاتی دانشگاه مک گیل در مونترال می باشد.

محققین هم چنین دریافتند این خطر در مورد همسران خانم هایی که در دوران بارداری به دیابت و فشار خون بالا مبتلا می شوند نیز افزایش می یابد.

دکتر Romina Pace هم چنین در اخبار دانشگاه افزود این ریسک، بین زنان و همسران آن ها مشترک است که یافته ای بسیار مهم می باشد زیرا می توان با همکاری بین زن و مرد امکانی را در تغییر شیوه های زندگی ایجاد کرد.

این تحقیق در تاریخ چهاردهم نوامبر در ژورنال اپیدمیولوژی آمریکا منتشر شده است.


برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه