بر اساس یافته های جدید کودکان مبتلا به زیکا در سن دو سالگی با چالش ها و مشکلات متعددی رو به رو هستند. بروز تشنج، مشکلاتی در غذا خوردن، اختلالاتی در بینایی و شنوایی برخی از این چالش ها را تشکیل می دهد. به نظر می رسد مبتنی بر این یافته ها باید برنامه ریزی مراقبتی جدیدی بر اساس تاثیرات طولانی مدت این ویروس ایجاد گردد.

دروانا:

بر اساس یافته های جدید اغلب کودکان مبتلا به ناهنجاری های مغزی ناشی از زیکا در سن دو سالگی با مشکلات شدید و چالش هایی در رشد رو به رو هستند.

بر اساس گفته محققین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، این مشکلات شامل تشنج، ناتوانی در نشستن همچنین مشکلات در خوابیدن، غذا خوردن، شنوایی و بینایی می باشد.

یافته های به دست آمده از 19 کودک مبتلا به عفونت زیکا در برزیل منجر به نتایج فعلی گردیده است. اپیدمی شدن بیماری زیکا در سال 2015 در کشور برزیل آغاز گردید.

بر اساس گزارش محققین، اغلب این کودکان با مشکلات متعددی در نتیجه این ویروس پریناتال رو به رو هستند.

دکتر Brenda Fitzgerald مسئول مرکز کنترل و پیشگیری از داروها عنوان داشت کودکانی که به شدت تحت تاثیر ویروس زیکا قرار می گیرند نقاط عطف موجود در مراحل رشد را متناسب با سن به درستی طی نمی کنند و مادامی که سن آن ها افزایش می یابد چالش های آن ها مشهود تر می گردد.

بنا به گفته ایشان قرار گرفتن در معرض زیکا در دوره جنینی مستلزم انجام سونوگرافی های متعدد می باشد تا تاثیر کامل عفونت در دوران بارداری مانیتور شود.

قرار گرفتن در معرض زیکا در دوران بارداری می تواند منجر به میکروسفالی گردد. در این حالت سر کودک کوچک تر خواهد شد.

در سال های 2015 تا 2016 ویروس زیکا هزاران کودک متولد شده در برزیل را تحت تاثیر قرار داد. میکروسفالی شکلی از زیانبارترین عوارض ناشی از این ویروس بود و داشنمندان در حال حاضر متوجه تاثیرات متعدد این ویروس می شوند.

همه 19 کودکی که در این تحقیق مورد بررسی قرار داشتند به میکروسفالی دچار بوده و قرار گرفتن در معرض ویروس زیکا در مورد آن ها تایید شده بود. در این گزارش، محققین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نتیجه گیری کردند که عوارض تجربه شده در این کودکان در 19 تا 24 ماهگی عبارت است از:

  • بروز 11 مورد تشنج
  • بیش از نیمی از کودکان مشکلات مربوط به خواب داشتند
  • 9 نفر از این کودکان در خوردن دچار مشکلاتی بودند برای مثال در بلعیدن مشکل داشتند
  • 13 کودک مشکلات شنیداری داشتند و برخی نمی توانستند به صدای سر و صدا واکنش نشان دهند
  • 11 مورد دچار مشکلات بینایی بودند
  • 15 مورد اختلالات حرکتی شدید داشتند
  • 14 نفر از کودکان حداقل سه مورد از چالش های ذکر شده را تجربه کرده بودند. همچنین 8 مورد در بیمارستان بستری شده و اغلب بستری شدن ها به دلیل ابتلا به برونشیت و ذات الریه بوده است.

دکتر Georgina Peacock مسئول بخش توسعه انسانی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا اظهار داشت مادامی که کودکان مبتلا به ویروس زیکا رشد می کنند به مراقبت های تخصصی نیاز خواهند داشت. بسیار مهم است که بر اساس یافته های به دست آمده در این تحقیق برنامه ریزی جدیدی را برای مراقبت طولانی مدت از این کودکان در آمریکا و سرتاسر جهان انجام دهیم.

این یافته های در تاریخ 15 دسامبر در گزارش هفتگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها منتشر شده است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه