بررسی صورت گرفته بر روی نمونه های ادرار از 300 هزار زن در کالیفرنیا نشان می دهد که بیش از 7 درصد آن ها در دوران بارداری ماری جوانا مصرف می کنند.

دروانا:

منتشر شده در ژورنال جاما – 27 دسامبر 2017

محققین معتقدند که میزان مصرف مواد مخدر در خانم های باردار جوان از سن کمتر از 18 سال تا 24 سال تا حد زیادی افزایش یافته است؛ طبق آمار این میزان از 12.5 درصد در سال 2009 به حدود 22 درصد در 2016 رسیده است. این در حالی است که بررسی نمونه های ادرار در 8 هفته اول بارداری - یعنی بازه ای که تعداد زیادی از خانم ها از بارداری خود آگاه نیستند- مصرف بالاتری از این مواد را در مقایسه با هفته های بعدی نشان می دهد و مواد مخدر عموما تا 1 ماه در بدن باقی می مانند.

با توجه به قانونی شدن مصرف مواد مخدر در کالیفرنیا مصرف آن در خانم های باردار نیز همچنان در حال افزایش است؛ گذشته از هر دلیل دیگری این آمار یافته های خوبی برای نوزادان نیستند. مصرف مواد مخدر در دوران بارداری به رشد و تکامل عصبی جنین آسیب جدی می رساند. 

با این حال بسیاری از زنان از آسیب های ناشی از مصرف ماری جوانا بر بارداری و جنین اطلاع کمی دارند و یا حتی بی اطلاع هستند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه