یک بررسی جدید مشخص کرد که غربالگری و درمان سرطان پستان، مرگ و میر ناشی از این بیماری را کاهش داده است.

دروانا:

منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا 9 ژانویه 2018

سلویا پلوریتیس استاد علوم رادیولوژی و  زیست پزشکی در دانشگاه استنفورد می گوید پیشرفت در غربالگری و درمان از جان بیماران محافظت می کند.

بر طبق این مطالعه، غربالگری و درمان سرطان سینه در سال 2012 موجب کاهش مرگ های ناشی از سرطان سینه تا 49 درصد در مقایسه با کاهش 37 درصدی در سال 2000 شده است.

محققان دریافتند که روش های درمانی که انواع خاصی از سرطان سینه را مورد هدف قرار می دهند بیشترین پیشرفت علمی را موجب شده اند و نقش بیشتری در حفظ جان بیماران داشته اند.

درمان های بهتر سرطان پستان باعث 63 درصد کاهش در مرگ و میر ناشی از سرطان پستان در سال 2012، در مقایسه با کاهش 37 درصدی به علت تشخیص زود هنگام سرطان از طریق غربالگری شده است.

طبق گفته محققان در سال 2000 غربالگری و درمان سرطان پستان هر دو اهمیت برابری در حفظ حیات بیماران داشته اند.

در حال حاضر هورمون درمانی به منظور درمان سرطان سینه ناشی از استروژن در دسترس است؛ در حالی که داروی هدفمند هرسپتین (تراستوزومب) پدیده ای در درمان سرطان پستان ناشی از ناهنجاری های ژنتیکی محسوب می شود. این روش های درمان جدید در کنار پیشرفت هایی در شیمی درمانی سنتی، کمک می کنند تا خانم های بیشتری با سرطان پستان مقابله کنند. (دکتر لن لیچتن فلد معاون افسر ارشد پزشکی انجمن سرطان آمریکا)

دکتر لیچتن فلد می گوید بزرگ ترین پیشرفت در غربالگری سرطان سینه استفاده از ماموگرافی دیجیتال بود که تصاویر بهتر و واضح تری را فراهم می کند. در بازه زمانی سال 2000 تا 2012 پیشرفت های زیادی در زمینه تکنولوژی غربالگری سرطان پستان شکل گرفت؛ اما تأثیر بیشتری به کمک پیشرفت در درمان ایجاد شد.

برای مطالعه، اطلاعات مربوط به سرطان سینه را به شش مجموعه شبیه سازی کامپیوتری مختلف داده اند.

دکتر پلوریتیس می گوید هر مجموعه میزان مرگ و میر را در یکی از سالهای میان 2000-2012 بدون در نظر گرفتن غربالگری و درمان پیشرفته و این که هر کدام تا چه حد کاهش میزان مرگ و میر را تحت تاثیر قرار می دهند، تخمین می زد.

آنالیز های کامپیوتری نیز بر اینکه چه مقدار کاهش مرگ و میر در انواع سرطان سینه اتفاق افتاده است توجه داشتند.

درمان از جان 69 درصد از خانم هایی که سرطان سینه ناشی از هورمون و یا ناهنجاری های ژنتیکی داشتند را نجات داد؛ در حالی که غربالگری تنها موجب 31 درصد کاهش در مرگ و میر شد.

از طرف دیگر غربالگری نقش مهمی حفظ حیات مبتلایان به نوعی از سرطان سینه به نام سه گانه منفی -که نه در اثر هورمون ها و نه ناهنجاری های ژنتیکی ایجاد می شود- دارد.

48 درصد از کاهش میزان مرگ و میر ناشی از سرطان سینه سه گانه منفی در اثر غربالگری و 52 درصد از این کاهش به کمک درمان رخ داده است (مشابه حالت برابری که در سال 2000 وجود داشت).

طبق گفته دکتر پلوریتیس ماموگرافی نقس بسیار مهمی در کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان پستان دارد.

"غربالگری هنوز به عنوان عاملی مهم باقی می ماند؛ زیرا درمان سرطان سینه ای که در مراحل اولیه شناسایی شده است بسیار آسان تر است. تشخیص زودهنگام، درمان سیستمیک را نیز بهتر می کند. اکثر ما که از بیماران مراقبت می کنیم، هنوز معتقدیم که برنامه های غربالگری منطقی روش خوبی برای حفظ سلامت عمومی است. صرف نظر از اینکه شما به چه نوعی از سرطان مبتلا هستید، تشخیص سریع آن به کمک غربالگری و درمان اساسی آن خطر مرگ شما در اثر بیماری را کاهش می دهد". دکتر دنیل هایس مدیر کل برنامه انکولوژی پستان دانشگاه میشیگان

"این مدل های کامپیوتری به طور واضح نشان می دهند که ماموگرافی در طول زمان نقش مهمی را در کاهش مرگ و میز ناشی از سرطان پستان داشته و دارد. ما نباید همه چیز را در مورد تاثیر گذاری درمان بدانیم." دکتر لیچتن فلد

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه