تقریبا نیمی از خانم های آمریکایی با کمبود متوسط ماده مغذی ید روبه رو هستند و تحقیق جدیدی نشان می دهد این کمبود به باروری آن ها آسیب می رساند.

دروانا:

منتشر شده در مجله تولید مثل انسان- 11 ژانویه 2018

ید ماده معدنی است که به تنظیم متابولیسم کمک می کند و عموما در غذاهای دریایی، نمک یددار، فرآورده های لبنی و برخی از میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

اما بر اساس مطالعه جدیدی بر روی 476 خانم که برای باردار شدن تلاش می کردند، احتمال بارداری در چرخه قاعدگی در آن هایی که دچار کمبود متوسط تا شدید ید بودند تا 46 درصد پایین تر از آن هایی بود که میزان ید در بدن شان کافی است.

دکتر جیمز میلز از موسسه ملی سلامت و توسعه انسانی کودکان ایالات متحده می گوید با توجه به اهمیت ید در بارداری، حتی خانم هایی که با کمبود خفیف در میزان ید روبه رو هستند سخت تر باردار می شوند. خانم هایی که در فکر باردار شدن هستند به میزان ید بیشتری نیاز دارند.

" رژیم غذایی غربی در طول چند دهه اخیر تغییر کرده است و رواج رژیم های غذایی گیاهی مصرف ید از مواد غذایی را محدود کرده است. این مطالعه توجه خاصی به اثر متقابل تغذیه حاوی ید و بارداری دارد. مواد غذایی شامل غذاهای دریایی، نمک، برخی از میوه ها و سبزیجات مانند سیب زمینی کران بری و توت فرنگی منابع اصلی تامین کننده ید برای بیماران هستند. ما به بیماران توصیه می کنیم که از ویتامین های قبل از تولد که حاوی ید هستند حداقل سه ماه قبل از بارداری استفاده کنند." دکتر تومر سینگر مدیر بخش درمان غدد درون ریز و ناباروری در بیمارستان Lenox Hill در شهر نیویورک

در واقع مطالعه جدید نشان می دهد که کمبود ید در خانم های آمریکایی رایج است. در این مطالعه 56 درصد از خانم ها سطح کافی از ید، 22 درصد کمبود خفیف، 21 درصد کمبود متوسط و 1.7 درصد کمبود شدید ید داشتند.

دکتر میلز می گوید که نیاز به ید در بارداری بالا می رود. در هر حال اگر یافته های این مطالعه تایید شوند، کشورهایی که کمبود ید در آن ها رایج است باید به دنبال برنامه ای به منظور تقویت مصرف ید در خانم هایی که در سنین باروری قرار دارند، باشند.

"بر طبق گفته انجمن تیروئید آمریکا در سال 2015، با توجه به اهمیت ید در دوران بارداری، ویتامین های قبل از تولد باید حاوی 150 میکروگرم ید باشند و باید قبل و در طول بارداری و شیردهی مصرف شوند." دکتر سینگر

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه