طبق مطالعه ای جدید، احتمال داشتن فرزند در لقاح آزمایشگاهی (in vitro fertilization)  در آن هایی که از جنین تازه یا فریز شده برای این نوع از لقاح استفاده می کنند یکسان است

دروانا:

گزارش شده در مجله دارویی نیو انگلند- 10 ژنویه 2018

منتشر شده در دراگز- 11 ژانویه 2018

در گروهی از خانم های نابارور با تخمک گذاری نرمال، میزان تولد نوزاد زنده در آن هایی که از جنین فریز شده برای آی وی اف استفاده می کنند 49 درصد است؛ در حالی که این میزان در آن هایی که از جنین تازه استفاده می کنند 50 درصد است.

آی وی اف چیست

این مطالعه شامل بیش از 2100 زن در مرحله اول IVF بود. درمان با بارور کردن تخمک با اسپرم در یک پلیت آزمایشگاهی انجام شد. حال جنین تشکیل شده به رحم زن وارد می شود.

مطالعات قبلی توسط همین تیم نشان می دهند که در خانم های مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (تخمک گذاری غیر عادی) استفاده از جنین فریز شده نتیجه بهتری برای یک آی وی اف موفق دارد. اما روشن نیست که آیا جنین های تازه یا فریز شده، شانس بیشتری را در آی وی اف موفق در زنانی که تخمک گذاری نرمال دارند، ارائه می دهند یا خیر.

ریچارد می گوید این یک یافته مهم و متمایز از مطالعه قبلی ما بر روی آی وی اف است و نشان می دهد که یک نوع از روش درمانی آی وی اف برای همه مناسب نیست و درمان باید بر اساس مشخصات بیمار انتخاب شود.

محققین همچنین دریافتند که خانم های که جنین فریز شده را دریافت می کنند کمتر در معرض خطر سندرم تحریک پذیری تخمدان قرار دارند. این سندرم گاهی اوقات در زنان تحت درمان ناباروری پیشرفت می کند و موجب بیماری شدید یا مرگ در موارد شدید می شود.

این مطالعه، مطالعه قبلی ما را تقویت می کند و بر این نکته تاکید دارد که فریز کردن انتخابی جنین با کاهش خطر سندرم تحریک پذیری تخمدان روش ایمن تری برای تمامی زوجین است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه