یائسگی نارضایتی هایی را مانند اختلالات خواب در یائسگی به دنبال دارد. در حال حاضر، محققین معتقدند که گرگرفتگی و افسردگی یائسگی به شدت با مشکلات خواب مرتبط هستند.

دروانا:

گزارش شده در مجله پزشکی خواب

منتشر شده در 27 فوریه 2018

یافته های مطالعه جدیدی نشان می دهد که درمان دو مشکل –گرگرفتگی یائسگی و افسردگی- به بهبود خواب در زنان یائسه کمک می کند.

مگان ماهونی استاد علوم زیستی مقایسه ای در دانشگاه ایلینوی در Urbana-Champaign می گوید خواب ناکافی یکی از مسائل مهم است که خانم های یائسه برای درمان آن به پزشک مراجعه می کنند.

اختلالات خواب در یائسگی بار سنگینی بر مراقبت های سلامتی و کیفیت زندگی خانم ها است بنابراین تحقیق در مورد این موضوع بسیار مهم می باشد.

در این مطالعه، محققین داده هایی را در مورد 776 خانم بین سنین 45-54 سال مورد آنالیز قرار دادند. آن ها برای هفت سال مورد پیگیری قرار گرفتند و محققن دریافتند که گرگرفتگی و افسردگی یائسگی به طور چشمگیری با خواب کم در طول تمام مراحل یائسگی در ارتباط هستند.

"این نشان می دهد که در صورت مواجهه با مشکلات خواب، پزشکان باید در مورد سایر علائم یائسگی خصوصا نشانه هایی از افسردگی و گرگرفتگی در یائسگی از بیمار سوال کنند.

اختلالات خواب در یائسگی بخشی از یک تصویر بزرگتر است که پزشکان باید به آن توجه کنند.

برخی اخبار امیدوار کننده نیز از این مطالعه منتشر گردید: بسیاری از خانم ها با خواب ناآرام و بی خوابی در طول یائسگی، به اختلالات خواب در قبل و بعد از یائسگی دچار نمی شوند. این یک موضوع امیدوار کننده برای خانم هایی است که احساس می کنند از زمانی که با یائسگی رو به رو شده اند وضعیت خواب آن ها در یک سراشیبی قرار گرفته است. این مشکل شاید برای همیشه بد نباشد. وضعیت خواب شما تغییر می کند اما این تغییر پایدار نخواهد بود.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه