یک گزارش جدید نشان می دهد چندین روش درمان صرف نظر از قیمت آن ها می توانند به یک اندازه در درمان خشکی واژن موثر باشند.

دروانا:

منتشر شده در مجله JAMA Internal Medicine.- 19 مارچ 2018

یکی از مشکلات شایع زنان یائسه در مراجعات پزشکی خشکی واژن است که یک علامت عود کننده در دوران یائسگی و بعد از آن محسوب می گردد. یک گزارش جدید نشان می دهد تمامی روش های درمانی موجود صرف نظر از هزینه درمان می توانند به یک اندازه در درمان خشکی واژن موثر باشند.

تحقیق جدید شامل بیش از 300 خانم در سنین بین 55 تا 64 سال بود که حالت متوسط تا شدید از خارش واژن، خشکی واژن، تحریک پذیری و یا درد واژن حین مقاربت را تجربه کرده بودند.

این بیماران به طور تصادفی در سه گروه درمانی زیر قرار گرفتند: قرص واژینال استرادیول، مرطوب کننده واژن و ژل لوبریکانت.

بعد از سه ماه درمان، هر سه گروه بهبودی یکسانی در علائم و مشکلات واژن داشتند.

دکتر کارولین میشل متخصص زنان و زایمان در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون بیان می کند: این واقعیت که هر سه درمان آزمایش شده شامل قرص واژینال استرادیول، مرطوب کننده واژینال و ژل روان کننده می توانند در کاهش علائم خشکی واژن موثر باشند خبر خوبی است؛ زیرا این نشان می دهد که استفاده منظم از هر یک از این درمان ها می تواند برای بیمار موثر باشد.

دکتر جنیفر وو از بیمارستان Lenox Hill در شهر نیویورک عنوان کرد: قرص ها و کرم های واژینال برای بعضی از رژیم های دارویی بسیار گران هستند و تهیه این داروها ممکن است برای بعضی از بیماران سخت باشد. در این موارد می توان مرطوب کننده ها و لوبریکانت های واژینال را در نظر گرفت و مطمئن بود که همان تاثیرگذاری را دارند.

دکتر میشل تاکید می کند: اینکه ما قادر به ثبت بیش از 300 شرکت کننده در کمتر از یک سال شدیم نشان می دهد ناراحتی ها و مشکلات واژن در یائسگی برای بسیاری از خانم ها مشکل ساز است و اینکه زنان برای مداوای برخی از این علائم و مشکلات واژن ناامید هستند.

دکتر سوزان رید، از بخش زنان و زایمان در دانشگاه واشنگتن معتقد است که در واقع، به طور غافل گیر کننده ای اکثریت خانم ها در مطالعه ما از درد حین مقاربت دچار ناراحتی می شدند و به طور جدی به دنبال درمان این مشکل که برای بسیاری از خانم ها مسئله ساز است، بودند.

بسیاری از زوج ها علی رغم افزایش سن از لحاظ جنسی فعال باقی می مانند و درمان های بهتری برای ناراحتی های واژن مورد نیاز است.

خوشبختانه این تحقیق نشان می دهد که استفاده منظم از یکی از این محصولات دارویی در درمان خشکی واژن می تواند کمک کننده باشد.

دکتر جیل رابین مدیر اجرایی مراقبت های پزشکی برای برنامه های بهداشت زنان در Healthwell Northwell در New Hyde Park می گوید با توجه به یکسان بودن اثر گذاری این سه درمان در خشکی واژن، خانم ها می توانند بر اساس قیمت و راحتی خود درمان را انتخاب کنند. دکتر رابین تاکید می کند که استفاده از ژل های لوبریکانت غیر دارویی می توانند به خوبی کرم ها و قرص های گران قیمت موثر باشند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه