کنگره جهانی آنتی بیوتیک ها مذاکره ای را برای پزشکان، کارشناسان بیوتکنولوژی و داروسازان فراهم می کند که بتوانند ایده ها و دانش خود را به اشتراک بگذارند.

دروانا:

 محل برگزاری: رم- ایتالیا

تاریخ برگزاری: 13-14 آگوست 2018

کنگره جهانی آنتی بیوتیک ها با موضوع اصلی "بهبود سلامت جهانی با آنتی بیوتیک ها" ارائه می شود. این کنگره از تمامی دانشمندان، پزشکان، محققان، استادان، تجار، دانشجویان برای ارائه تجربیات و دانش خود و همچنین تحقیقات در حال انجام، دعوت به عمل می آورد.

اولین آنتی بیوتیک –پنی سیلین- در سال 1928 میلادی کشف شد؛ بدین ترتیب که قارچ پسیلیوم می توانست باکتری های تجمع یافته در ظرف مخصوصی را از بین ببرد. بعد از کشف پنی سیلین، آنتی بیوتیک های دیگر نیز شناخته شده و توسعه یافتند. آنتی بیوتیک ها یا آنتی باکتریال ها داروهایی هستند که رشد باکتری ها را متوقف و یا کند می کنند. این دسته دارویی شامل طیفی از داروهای قوی هستند که برای درمان بیماری های ناشی از باکتری ها به کار می روند. عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی ها، آنفلوانزا، سرفه ها و گلو درد با آنتی بیوتیک ها قابل درمان نیستند.

با استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها، در حال حاضر برخی از باکتری ها به آنتی بیوتیک های قوی موجود (سفالکسین، مترونیدازول و آزیترومایسین) مقاوم شده اند. آنتی بیوتیک ها اغلب اثر خود را بعد از 24-48 ساعت ظاهر می کنند. در غیر این صورت، ممکن است باکتری به دارو مقاوم شده و یا عامل عفونت، باکتریایی نباشد. عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها به طور کلی شامل آلرژی، واکنش های حساسیتی، اثرات سمی هستند.

در سال های اخیر شاهد بررسی مجدد مشکل در حال رشد مقاومت آنتی بیوتیکی در سازمان های بین المللی بوده ایم. طبق آمار تخمین زده شده، تا سال 2050 مقاومت آنتی بیوتیکی هزینه زیادی را بر جوامع تحمیل خواهد کرد. چالش اصلی کشف آنتی بیوتیک های جدید علیه گونه های باکتریایی مقاوم است. در حال حاضر بسیاری از کمپانی ها در حال آماده سازی آنتی بیوتیک های جدید هستند.

این کنگره مذاکره ای را برای پزشکان، کارشناسان بیوتکنولوژی و داروسازان فراهم می کند که بتوانند ایده ها و دانش خود را به اشتراک بگذارند. استراتژی اصلی کنگره آنتی بیوتیک ها برقراری ارتباط میان تحقیقات علمی و پزشکی در سطح آکادمیک و صنعتی است.

کنفرانس آنتی بیوتیک ها شامل ارائه سخنرانی های کامل و جامع توسط سخنرانان مشهور از سراسر جهان، نمایشگاه ها، کارگاه ها و نشست هایی برای محققین جوان است. این کنفرانس مجموعه ای از موضوعات متعدد را شامل می شود.

موارد مورد بحث در جلسات کنفرانس

  • درمان آنتی بیوتیکی
  • مقاومت آنتی بیوتیکی و پیشگیری از آن
  • داروشناسی آنتی بیوتیک ها
  • موارد استفاده آنتی بیوتیک ها
  • آنتی بیوتیک ها برای بیماری های موجود و برگشت پذیر
  • آنتی بیوتیک ها در انکولوژی
  • تداخلات و عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها
  • نسل جدید آنتی بیوتیک ها
  • ژنتیک و مقاومت آنتی میکروبیالی
  • جایگزینی برای آنتی بیوتیک ها
برگرفته از: وبسایت http://www.meetingsint.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه