تاتو بدن عوارض و خطرات خاص خودش را دارد. افرادی که تاتو بدن انجام می دهند یا هر تاتوی دیگر مثل تاتو ابرو و چشم ممکن است دچار عفونت شده و به مواد تاتو آلرژی نشان دهند. عوارض و خطرات تاتو بدن بدلیل جوهر غیر مطمئنی است در تاتو بدن استفاده می شود که اغلب این جوهر آلوده می باشد. از دیگر عوارض تاتو بدن تورم و قرمزی می باشد می تواند به عفونت و تب و لرز منجر شود.

دروانا:

سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد خطرات تاتو بدن هشدار می دهد:

تاتو بدن این هنر آمریکایی چندان بی خطر نیست. از سال 2004 تا 2016 نزدیک به 400 مورد گزارش مربوط به خطرات و مشکلات تاتو بدن، اعم از عفونت ناشی از جوهر آلوده یا واکنش های آلرژیک گزارش شده است.

دکتر لیندا کاتز از سازمان غذا و داروی آمریکا عنوان کرد که نگرانی هایی در رابطه با روش های غیرمطمئن و همچنین جوهر های مورد استفاده برای تاتو وجود دارد.

عوارض و خطرات تاتو بدن

  • استفاده از جوهر های آلوده در تاتو:

او توضیح داد برای تاتو بدن، استفاده از آب غیر استریل برای رقیق کردن رنگدانه ها یک اشتباه است. دکتر کاتز افزود هیچ روش قطعی وجود ندارد که با اطمینان بگوییم این جوهر مطمئن می باشد. حتی جوهر هایی هم که روی لیبل آن ها واژه استریل آمده است ممکن آلوده باشند.

تحقیقات نشان می دهد برخی جوهرهای تاتو بدن حاوی رنگدانه هایی هستند که در چاپگر و رنگ های ماشینی استفاده می شود و هیچ رنگدانه تزریقی مناسبی برای پوست به منظور اهداف آرایشی وجود ندارد که تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را داشته باشد.

  • واکنش های حساسیتی بدن به تاتو:

بعد از انجام تاتو بدن ممکن است برخی واکنش های آلرژیک اتفاق بیفتد. دکتر کاتز عنوان می کند که یکی از واکنشهای بدن نسبت به تاتو، راش (قرمزی یا تورم) در محل تاتو می باشد.

او هم چنین ادامه داد که تاتو بدن می تواند باعث ایجاد عفونت های تهاجمی تری در بدن شود که از جمله علائم آن ها تب و لرز بالا و تعریق می باشد. برای درمان چنین عفونت هایی به طیفی از آنتی بیوتیک ها (حتی برای ماه ها) نیاز است و ممکن است در مواردی احتمال بستری شدن و جراحی نیز وجود داشته باشد.

راش می تواند به معنی یک واکنش آلرژیک باشد و از آنجایی که که این جوهرها دائمی هستند ممکن است واکنش ادامه داشته باشد.

دکتر کاتز توصیه می کند اگر در مورد تاتو بدن نگرانی هایی دارید حتما به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

برخی مشکلات ممکن است مدت ها بعد از انجام تاتو اتفاق بیفتد. بعد از تاتو ممکن است در بدن بافت اسکار ایجاد شود یا تاتو بدن ممکن است در اثر انجام ام ار ای متورم شده و یا بسوزد. اگر پزشک برای شما انجام ام ار ای را نسخه کند باید نسبت به بخش های تاتو بدن آگاه باشید و در این مورد با پزشک مشورت کنید.

سایر نکات در مورد تاتو بدن:

  • به خاطر داشته باشید پاک کردن تاتو بدن بسیار دشوار است و برداشت کامل آن بدون ایجاد اسکار ممکن نمی باشد.
  • اگر بعد از تاتو بدن حساسیت یا عفونتی اتفاق افتاد، با پزشک خود تماس بگیرید و تاتوکار خود را نیز آگاه سازید.
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه