یک بررسی سیستماتیک نشان می دهد که بیماران و پزشکان اغلب در مورد نتایج نهایی زخم جراحی اختلاف نظر دارند.

دروانا:

منتشر شده در مجله جراحی پلاستیک صورت جاما- 1 فوریه 2018

گزارش شده در مد اسکیپ- 8 فوریه 2018

"این اختلاف نظر در بیش از یک مورد از هر چهار مورد اتفاق می افتد. من فکر می کنم بیماران و پزشکان از چشم اندازهای متفاوتی اسکار جراحی را ارزیابی می کنند". دکتر جوزف سوبانکو از دانشگاه پن سیلوانیا در فیلادل فیا

توافق بین بیماران و پزشکان در تعریف یک اسکار جراحی نهایی خوب ضروری است؛ به طوری که پزشکان بتوانند بیماران را در مورد آنچه که انتظار دارند، مشورت دهند. این چیزی است که باید در یک روند موافقت آگاهانه مورد بحث قرار گیرد.

برای چندین دهه نتایج زخم جراحی بر اساس نظر پزشکان رتبه بندی می شدند و نتایج گزارش شده از بیماران اخیرا به صورت قانونی به ثبت رسیده است. در حالی که تعداد زیادی از ابزارها به طور خاص برای ارزیابی زخم های جراحی طراحی شده اند، بعضی از آن هایی که اکنون در حال استفاده هستند، برای ارزیابی زخم های سوختگی طراحی شده بودند.

در مطالعه جدید دکتر سوبانکو و همکارانش 29 مطالعه یافتند که شامل 4485 بیمار بوده و در آن ها حداقل یک گزارش بیمار و پزشک مبنی بر ارزیابی اسکار جراحی ثبت شده است.

این مطالعات شامل جراحی هایی همچون زایمان سرازین، ماموپلاستی و جراحی های صورت بود که در 8 مطالعه از 29 مطالعه میان بیماران و پزشکان در مورد رتبه بندی نتایج نهایی اسکار جراحی اختلاف نظر وجود داشت. پزشکان و بیماران همچنین در مورد اینکه کدام جنبه از اسکار می تواند مهم باشد اختلاف نظر داشتند؛ بدین ترتیب که عمق اسکار بیشتر مورد توجه بیماران بود و پزشکان بیشتر به رنگ اسکار و برطرف شدن آن اهمیت می دادند.

دکتر سوبانکو در مورد عمل های جراحی که خود انجام داده است می گوید او به طور مرتب عکس هایی از موارد مشابه از بیماران دیگر را به بیماران جدید خود نشان می دهد و تعریف دقیقی از آن چه که می توان از بهبودی جای عمل جراحی انتظار داشت ارائه می دهد.

"ما معتقدیم توضیح دادن و دیدن چیزی که ما واقعا می توانیم از اسکار بعد از عمل انتظار داشته باشیم کمک کننده است. کم کردن فاصله بین دیدگاه بیمار و پزشکان به منظور بهبود نتایج به دست آمده از اسکار جراحی برای بیماران، بسیار مهم است و ما فکر می کنیم یافته های به دست آمده می توانند در دوره قبل از جراحی کمک کننده باشند". دکتر سوبانکو

برگرفته از: وبسایت https://www.medscape.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه