یافته های جدید نشان می دهند که با این که آلرژی به شیر نسبتا در نوزادی شایع است، این آلرژی در بسیاری از کودکان برطرف می شود.

دروانا:

منتشر شده در 16 نوامبر 2018- نشست آلرژی، آسم و ایمنولوژی

یک مطالعه جدید نشان می دهد که آلرژی به شیر بسیاری از نوزادان که در سال اول زندگی خود به آلرژی های غذایی دچار هستند را تحت تاثیر قرار می دهد.

دکتر کریستوفر وارن از دانشگاه پزشکی کالیفرنیا اعلام می کند که با این حال، یافته های جدید نشان می دهند که با این که آلرژی به شیر نسبتا در نوزادی شایع است، این آلرژی در بسیاری از کودکان برطرف می شود. طبق مشاهدات انجام شده، با این که 53 درصد از نوزادان مبتلا به آلرژی غذایی زیر یک سال به آلرژی شیر نیز دچار هستند، این میزان در کودکان 1-2 سال به 41 درصد، در کودکان 3-5 سال به 34 درصد و در کودکان 11-17 سال به 15 درصد کاهش می یابد. این گزارش از دانشکده آلرژی، آسم و ایمنولوژی آمریکا منتشر شده است.

در این مطالعه، محققین بیش از 53000 مورد را در سراسر کشور مورد بررسی قرار دادند. آن ها دریافتند که بیش از 2 درصد از تمام کودکان زیر 5 سال به آلرژی شیر گاو مبتلا هستند و 53 درصد از نوزادان مبتلا به آلرژی غذایی زیر یک سال نیز به آلرژی شیر دچار هستند.

دکتر روچی گاپتا پروفسور اطفال در شیکاگو اظهار می دارد یک کودک ممکن است به عدم تحمل شیر مبتلا باشد که والدین آن را با آلرژی به شیر در کودکان اشتباه می گیرند. اگر کودکی مشکوک به آلرژی شیر باشد این آلرژی باید توسط متخصص آسم و آلرژی تایید شود.

هر نوع آلرژی غذایی می تواند تاثیر زیادی بر روی هزینه های غذایی و کیفیت زندگی داشته باشد. آلرژی به شیر در نوزادان نیاز به مشاوره با پزشک برای چگونگی پرهیز از مصرف شیر و همچنین عدم حذف غیر ضروری برخی مواد غذایی از رژیم غذایی دارد. حذف مواد غذایی ضروری از رژیم غذایی کودک ضرورتی ندارد.

مطالعه همچنین نشان می دهد که تنها 26 درصد از کودکان مبتلا به آلرژی شیر نیاز به تزریق خودکار اپی نفرین دارند. تزریق خودکار اپی نفرین در صورت بروز واکنش آلرژیک خطرناک می تواند جان کودک را نجات دهد. بدین ترتیب، والدین باید این دارو را در دسترس داشته باشند و سوالات خود پیرامون استفاده از آن را با پزشک مطرح کنند.

 

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه