تلاش های جهانی برای متوقف ساختن ویروس اچ آی وی از طریق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری جان میلیون ها نفر را نجات داده است.

دروانا:

منتشر شده از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری

یک دسامبر روز جهانی ایدز نام گرفته است. این روز به جهت پیشرفت قابل توجه در پایان دادن به اچ آی وی به عنوان یک تهدید جهانی به کمک همت مردم و مشارکت های اساسی دولت ها، جشن گرفته می شود.

امروز ما خود را در نقطه ای حیاتی در تاریخ در پاسخ به ویروس اچ آی وی می بینیم. تلاش های جهانی برای متوقف ساختن اچ آی وی از طریق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری جان میلیون ها نفر را نجات داده است. ما این فرصت را داریم که با اطمینان بگوییم علاوه بر بهبود و حفظ زندگی افراد، کشورهایی که بیشتر تحت تاثیر این بیماری خطرناک قرار گرفته اند به کنترل قابل توجهی بر روی شیوع ویروس اچ آی وی دست یافته اند. اگر ما از تمامی ابزارهای در دسترس برای کنترل ایدز در کوتاه مدت استفاده نکنیم، خطر مرگ و میر جهانی بالا می رود.

خبرهای خوب این است که نتایج ارزیابی های در سطح جمعیت ایدز که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری حمایت می شوند، یک بدنه کامل و در حال افزایش از دانش پیرامون شیوع اچ آی وی در کشورها و سراسر جهان فراهم می کنند. داده های به دست آمده از این ارزیابی ها نشان می دهند که هفت کشور آفریقایی که شیوع ایدز در آن ها بالا است پیشرفت چشمگیری به سمت کنترل اپیدمی های ایدز داشته اند. یافته ها همچنین مکان هایی را نشان می دهند که که نیاز به کار بیشتری داشته و شکاف هایی در زمینه تشخیص، درمان و پیشگیری از اچ آی وی وجود دارد. این بررسی ها نیاز به شناسایی افرادی که با اچ آی وی زندگی می کنند خصوصا مردان، دختران نوجوان و خانم های جوان را برجسته می سازد. ما همچنین باید تلاش های خود در زمینه های زیر را دو چندان کنیم:

شناسایی کودکان مبتلا به ایدز، انجام درمان های لازم برای آن ها و اطمینان از این که نوجوانان تحت درمان به سرکوب ویروسی دست می یابند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری از داده هایی برای شناسایی رویکردهای موثر برای یافتن و ارتباط دادن مردان مبتلا به اچ آی وی که بیماری در آن ها تشخیص داده نشده به درمان و دستیابی بیشتر به خدماتی پیشگیرانه دراین افراد، استفاده می کند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری فعالیت های جستجوی موردی را مورد هدف قرار می دهد تا تست اچ آی وی را در مکان هایی که مردان به طور مکرر و در ساعات طولانی با هم کار می کنند ارائه دهد. این مرکز همچنین بر روی فراهم کردن تسهیلات و انجمن هایی برای ارائه خدمات کمکی به مردان کار می کند.

این مرکز یک نقش مهمی در کمک به تسریع پیشرفت جهانی به سمت کنترل و در نهایت ریشه کن ساخنت اپیدمی اچ آی وی، ایفا می کند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری از بیش از یک سوم افراد تحت درمان در سراسر جهان حمایت می کند. CDC همچنین ظرفیت نامحدودی را برای تقویت نظارت و سیستم های آزمایشگاهی فراهم می کند که برای نشان دادن و اندازه گیری مشکل و حمایت از پایه و اساس واکنش اچ آی وی از تشخیص تا ارزیابی سرکوب ویروس ها ضروری است.

در طول 15 سال گذشته، ما شاهد کاهش چشمگیر شیوع اچ آی وی در بسیاری از کشورها بوده ایم. این پیشرفت به این معنی است که ما در معرض یک فرصت تاریخی برای کنترل ایدز بدون واکسن یا درمان هستیم. تنها زمان کوتاهی برای دستیابی به کنترل اپیدمی وجود دارد؛ ما می توانیم شاهد افزایش موارد ابتلا باشیم اگر افراد مبتلا به ویروس اچ آی وی که بیماری در آن ها تشخیص داده نشده یا درمان آغاز نشده است را شناسایی نکنیم.

 

برگرفته از: وبسایت https://www.hiv.gov

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه