پروتز سینه چیست؟ پروتز سینه یا (جراحی زیبایی سینه) یک روش جراحی زیبایی برای افزایش سایز سینه هاست. در طی پروتز سینه، ایمپلنت هایی در زیر بافت سینه قرار می گیرند. در مقاله پیش رو نکاتی درباره عمل پروتز سینه ذکر شده است. عمل پروتز سینه باعث بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس فرد می گردد البته باید انتظارات واقع بینانه راجع به این نوع جراحی زیبایی سینه داشت. همچنین این موضوع را باید مدنظر قرار دهید که با افزایش و کاهش وزن، ممکن است تغییر شکل سینه ها ایجاد گردد بنابراین ممکن است مجددا نیاز به عمل پروتز سینه ایجاد شود.

دروانا:

پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه یک روش جراحی زیبایی سینه برای افزایش اندازه سینه هاست. در طی جراحی زیبایی سینه یا پروتز سینه، ایمپلنت هایی در زیر بافت سینه یا ماهیچه سینه قرار داده می شود. پروتز سینه برای بعضی از زنان، راهی برای افزایش اعتماد به نفس و زیبایی می باشد و برای برخی دیگر روشی برای بازسازی سینه پس از جراحی سرطان سینه است. اگر شما تصمیم به انجام جراحی زیبایی سینه یا پروتز سینه دارید، حتما با جراح پلاستیک درباره خطرات احتمالی، عوارض و مراقبت های بعد از جراحی مشورت کنید.

علل انجام پروتز سینه (جراحی زیبایی سینه):

علل انجام پروتز سینه (جراحی زیبایی سینه) برای زنان کاملا شخصی است اما قبل از انجام پروتز سینه (جراحی زیبایی سینه) با جراح پلاستیک خود مشورت کنید و دلایل و اهداف خود را از انجام این جراحی برای جراح پلاستیک و زیبایی شرح دهید تا پزشک بتواند به بهترین نحو شما را راهنمایی کند. معمولا علل رایج انجام پروتز سینه عبارت است از :

  • سینه ها خیلی کوچک باشد یا اینکه یک سینه کوچکتر از دیگری باشد.
  • برای تنظیم کردن و هماهنگ کردن سینه ها پس از بارداری
  • بعد از عمل جراحی سینه برای سرطان سینه
  • بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس فرد

خطرات پروتز سینه (جراحی زیبایی سینه)

پروتز سینه ممکن است خطرات مختلفی را به مراه داشته باشد، از جمله:

  • اسکار یا جای زخم و بخیه
  • درد سینه
  • عفونت
  • تغییرات در نوک سینه و تغییرات حسی سینه (معمولا موقت است)
  • نشت یا پارگی ایمپلنت

آمادگی قبل از انجام پروتز سینه (جراحی زیبایی سینه)
در ابتدا شما باید با جراح پلاستیک در مورد اندازه، احساس و ظاهر کلی سینه های خود مشورت کنید. متخصص جراح پلاستیک انواع خاصی از ایمپلنت ها و همچنین تکنیک های جراحی را شرح می دهد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که پروتز سینه انجام دهید، موارد زیر باید بررسی شود:

  • ایمپلنت سینه افتادگی سینه های شما تصحیح نمی کند. برای اصلاح سینه افتاده به لیفت کردن سینه علاوه بر پروتز سینه نیاز است.
  • ایمپلنت سینه تضمین مادام العمر ندارد. پارگی ایمپلنت امکان پذیر است. عواملی از قبیل افزایش وزن یا کاهش وزن ممکن است باعث تغییر سینه ها گردد. هر یک از این مسائل ممکن است نیاز به جراحی مجدد را ایجاد کند.
  • انجام ماموگرافی بعد از قرار گرفتن ایمپلنت در سینه ممکن است دشوارتر شود. اگر دارای ایمپلنت سینه هستید، علاوه بر ماموگرافی معمولی، به انجام آزمایشات تخصصی تر و دقیقتر نیاز است.
  • بعد از انجام پروتز سینه ممکن است نیاز به انجام MRI منظم داشته باشید. اداره غذا و داروی آمریکا توصیه می کند که ایمپلنت سینه سیلیکون را در هر دو سال یک بار با اسکن های MRI منظم بررسی کنید و شروع آن از سال سوم، پس از جراحی اولیه و قرار دادن ایمپلنت می باشد.
  • بیمه درمانی هزینه انجام جراحی سینه و ایمپلنت سینه را پوشش نمی دهد.
  • اگر تصمیم به خارج کردن ایمپلنت سینه بگیرید، ممکن است نیاز به جراحی های اصلاحی دیگری مانند لیفت سینه برای حفظ زیبایی ظاهر سینه ها، داشته باشید.
  • قبل از انجام جراحی زیبایی سینه و پروتز سینه باید از مصرف داروهایی مانند آسپرین و یا داروهای دیگری که باعث افزایش خونریزی می شوند، اجتناب کرد.
  • قبل از انجام پروتز سینه (جراحی زیبایی سینه) از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • در روز انجام جراحی پروتز سینه به فردی بعنوان همراه در کنار بیمار نیاز است.

در طول عمل پروتز سینه (جراحی زیبایی سینه)

جراح پلاستیک برای قرار دادن ایمپلنت سینه، یک برش در یکی از سه محل زیر انجام می دهد: برش زیر سینه،
برش زیر بغل و یا در اطراف نوک سینه. پس از برش، جراح بافت سینه را از عضلات و بافت همبند سینه جدا خواهد و ایمپلنت را در جای خود قرار می دهد و برش با بخیه بسته می شود.

پس از عمل پروتز سینه (جراحی زیبایی سینه)

ممکن است فرد پس از عمل پروتز سینه، علائمی مانند درد، ورم و کبودی داشته باشد. اما زخم به تدریج با گذشت زمان از بین می روند، اگرچه ممکن است جای زخم و بخیه به طور کامل ناپدید نشود. جراح پلاستیک برای کنترل درد، مسکن تجویز خواهد کرد و به شما توصیه می شود که از انجام فعالیت های شدید اجتناب کنید. باید از هر چیزی که باعث افزایش فشار خون می شود، دوری کنید. اگر سینه ها دچار التهاب و قرمزی یا تب شدند و یا اگر تنگی نفس یا درد قفسه سینه ایجاد شد، در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید.

دکتر عباس پریسای
دكتر عباس پريساي متخصص جراحی عمومی دارای 18 سال سابقه تخصصی پزشکی، دکتر عباس پریسای عضو جامعه جراحان ایران و انجمن علمی جراحان ایران می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر عباس پریسای
برگرفته از: وبسایت https://www.mayoclinic.org

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه