در این مقاله به توضیح درباره انواع لیفت سینه پرداخته شده است.

دروانا:

انواع روش های برش و لیفت سینه (بالا کشیدن پستان)

جراحی لیفت سینه یک جراحی پلاستیک است که با برداشت پوست و بافت اضافی سینه ها شکل آن ها را تغییر داده و آن ها را بالا می کشد. انواع لیفت سینه شامل موارد زیر است:

لیفت سینه بدون اسکار

در لیفت سینه بدون اسکار، به جای ایجاد برش هایی بر روی پوست جراح از جریان الکتریکی یا فراصوت برای حرارت دادن به سلول های چربی و پوست سینه های شما استفاده می کند. این موجب سفت و محکم شدن بافت و بالا رفتن آن می شود. این روش لیفت سینه تنها برای خانم هایی که افتادگی اندکی دارند موثر است.

لیفت سینه هلالی

در این روش یک برش کوچک در نیمه بالایی ناحیه تیره اطراف نوک سینه ایجاد می شود که اسکار اندکی را بر جای می گذارد. لیفت سینه هلالی برای خانم هایی که افتادگی محدودی دارند و در اثر بارداری یا اضافه وزن بافت سینه اضافی ندارند موثر است. این روش همچنین برای حفظ نتایج بزرگ کردن سینه و پر کردن سینه های مسطح (در اثر افزایش سن و کاهش وزن) کمک کننده خواهد بود.

لیفت سینه دوناتی

این روش در مواردی که لیفت سینه متوسط است انجام می گیرد. در لیفت سینه دوناتی، یک برش حلقوی در اطراف ناحیه تیره نوک سینه ایجاد می شود. این نوع لیفت سینه معمولا به همراه بزرگ کردن سینه انجام می گیرد و برای خانم هایی که می خواهند اندازه ناحیه تیره نوک سینه خود را کم کنند مناسب است. در این روش اگر پستان کوچک باشد، همزمان از همین برش میتوان پروتز هم گذاشت.

لیفت سینه با برش عمودی

لیفت سینه عمودی برای خانم هایی انجام می شود که علاوه بر رفع افتادگی، به دنبال تغییر شکل سینه های خود هستند. این یکی از رایج ترین انواع لیفت سینه است. برای این کار، برای برداشت پوست اضافی و فرم دهی مجدد دو برش در هر سینه ایجاد می شود. یک برش از زیر ناحیه تیره نوک سینه تا شیار زیر سینه و برش دیگر در اطراف ناحیه تیره نوک سینه ایجاد می گردد.

لیفت سینه و ماموپلاستی با برش لنگری

این روش برای رفع افتادگی های شدید توصیه می شود. این نوع لیفت سینه بیشترین میزان اسکار را بر جای می گذارد اما اثر چشمگیر تری بر روی افتادگی و فرم دهی سینه ها دارد. در این روش یک برش افقی در طول شیار سینه ایجاد می شود و برش دیگر بین شیار و ناحیه تیره نوک سینه است. برش دیگر در اطراف ناحیه تیره نوک سینه ایجاد می گردد.

ماستوپکسی با برش افقی

در این روش برش های افقی ایجاد می شوند که اسکار بر جای مانده در طول ناحیه تیره و خط سینه کمتر دیده می شود. لیفت سینه افقی برای افتادگی های وسیع موثر است و برای خانم هایی که می خواهند جای نوک سینه های خود را بالاتر ببرند انجام می گیرد.

دکتر ابوالقاسم آذرین فر
دكتر ابوالقاسم آذرين فر متخصص جراحی دارای 19 سال سابقه تخصصی پزشکی و تجارب ارزشمند در زمینه جراحی های عمومی و زیبایی در مشهد می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر ابوالقاسم آذرین فر
برگرفته از: وبسایت https://www.healthline.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه