تزریق فیلر لب از جمله روش های زیبایی است که برای افزایش حجم لب ها و رفع چروک های آن ها به کار می رود. در این مقاله با نکاتی پیرامون این روش آشنا می شویم. 

دروانا:

تزریق فیلر لب چیست؟

اگر شما می خواهید لب های برجسته تر و صاف تری داشته باشید، شما ممکن است روشی را برای افزایش حجم لب ها انتخاب کنید. افزایش حجم لب ها ممکن است به کمک جراحی یا با استفاده از تزریق فیلر لب انجام شود.

فیلرهای لب رایج ترین راهکارها برای افزایش حجم لب ها هستند. تزریق فیلر لب یک روش کم تهاجمی است و دوره ریکاوری کوتاه تری در مقایسه با جراحی دارد. تزریق فیلر لب شامل تزریق یکی از انواع فیلرهای لب به داخل آن است. همچنان که سن افزایش می یابد، ما به طور طبیعی مقداری کلاژن و چربی را در پوست خود از دست می دهیم. این اتفاق موجب نازک شدن پوست و افتادگی اجزای صورت از جمله لب ها می شود. تزریق فیلر لب کلاژن و چربی از دست رفته را جایگزین می کند. در ادامه با روش انجام تزریق فیلر لب و شرایط قبل، در طول و بعد از تزریق آشنا می شویم.

تزریق فیلر لب: انتخاب فیلر مناسب

اولین چیزی که باید در تزریق فیلر لب در نظر داشته باشید، تعیین چیزی است که شما بعد از تزریق ژل به لب از شکل آن انتظار دارید. آیا می خواهید حاشیه های لب ها برجسته تر شوند و یا لب های شما پر شده و بزرگ تر دیده شوند؟ پاسخ دادن به این سوالات در انتخاب نوع فیلر مورد در تزریق فیلر لب پزشک را یاری می کند.

تزریق فیلر لب: انتخاب نوع تزریق

پزشک نوع تزریق فیلر لب را انتخاب می کند. گزینه های مختلفی موجود است. کلاژن یک ماده موجود در بافت پیوندی است که در گذشته به عنوان رایج ترین ماده مورد استفاده در تزریق فیلر لب محسوب می شد. در هر حال، امروزه به ندرت از کلاژن برای تزریق فیلر لب استفاده می شود. بدین دلیل که اثرات ناشی از تزریق کلاژن به عنوان فیلر لب پایدار نیستند و تزریق آن می تواند موجب بروز واکنش های آلرژیک در بسیاری از افراد شود.

فیلرهای هیالورونیک اسید در حال حاضر به طور وسیعی برای تزریق فیلر لب و حجم دادن به آن استفاده می شوند. هیالورونیک اسید یک ماده ژل مانند است که از باکتری تولید می شود. این ماده با اتصال به مولکول های آب در پوست، موجب حجیم تر شدن ظاهر لب ها می گردد. این فیلرها برای تزریق فیلر لب به آرامی جذب می شوند و حجم آن ها بسته به چیزی که شما انتظار دارید تغییر می کند.

مدت زمان پایداری اثر در بیشتر انواع فیلرهای لب هیالورونیک اسید در حدود شش ماه است و بعد از آن لب ها به ظاهر طبیعی خود بازمی گردند. محققین دریافته اند که استفاده از فیلرهای هیالورونیک اسید برای تزریق فیلر لب تولید کلاژن بیشتر در پوست را تحریک می کنند و بدین ترتیب برجستگی طبیعی تری را در لب ها ایجاد می نمایند.

تزریق فیلر لب: عوارض

واکنش های آلرژیک به هیالورونیک اسید (ماده ای که به طور طبیعی در سطح پوست یافت می شود) از عوارض نادر تزریق فیلر لب است. احتمال ایجاد توده یا بروز التهاب بافتی به عنوان عوارض تزریق فیلر لب وجود دارد. در صورتی که تزریق فیلر لب در ناحیه نامناسبی انجام شود (تزریق فیلر لب به صورت عمیق انجام نگیرد)، این فیلرهای لب همچنین می توانند توده هایی را ایجاد کنند. این توده ها به کمک هیالورونیداز پراکنده می گردند. هیالورونیداز آنزیمی است که هیالورونیک اسید را می شکند.

از دیگر عوارض تزریق فیلر لب که شیوع کمتری دارند می توان به انسداد عروق خونی اشاره کرد. این عارضه خون رسانی به لب ها را کاهش می دهد و در نهایت موجب آسیب به بافت لب ها می گردد اما پزشکان به راحتی می توانند این عارضه تزریق فیلر لب را متوقف سازند.

تزریق فیلر لب: روش انجام

اولین مرحله در تزریق فیلر لب شامل تنظیم یک قرار ملاقات با پزشک متخصص زیبایی است. فیلرهای لب خصوصا فیلرهای هیالورونیک اسید محصولاتی بی ضرر برای تزریق فیلر لب هستند. انتخاب پزشک متخصص زیبایی متبحر در این زمینه نیز حائز اهمیت می باشد.

برای انجام تزریق فیلر لب، پزشک یک ماده بی حسی موضعی را به لب ها تزریق می کند. اگر فیلر کلاژن گاوی برای تزریق فیلر لب انتخاب شده باشد، شما باید قبل از تزریق فیلر لب یک تست پوستی برای اطمینان از عدم وجود آلرژی به این ماده انجام دهید. اگر پوست نشانه هایی از واکنش ظاهر سازد، پزشک نمی تواند از این ماده برای تزریق فیلر لب استفاده کند و فیلر دیگری را توصیه می کند.

در تزریق فیلر لب، پزشک از یک سرنگ نازک برای تزریق مقدار کمی ماده بی حسی به داخل دهان برای بی حس کردن لب بالایی و پایینی استفاده می کند. در این مرحله از تزریق فیلر لب، ممکن است حین وارد شدن سرنگ احساس گزش کمی داشته باشید. زمانی که لب ها بی حس می شوند، پزشک فیلر را به طور مستقیم به داخل لب ها تزریق می کند. برخی افراد اظهار می دارند این تزریق موجب احساس سردی در چانه و گونه ها می شود. زمانی که تزریق فیلر لب تمام می شود، شما احساس گزش خفیف می کنید.

تزریق فیلر لب: بعد از تزریق

بعد از تزریق فیلر لب، احتمال بروز تورم در لب ها وجود دارد. ممکن است در نواحی که سرنگ ها برای تزریق فیلر لب وارد شده اند، دچار قرمزی شوید. کبودی اطراف لب ها از دیگر عوارض تزریق فیلر لب است که ممکن است یک هفته به طول انجامد. بعد از تزریق فیلر لب، حس لب ممکن است تغییر کند.

دکتر اسماعیل فرزاد فرد

دکتر اسماعیل فرزاد فرد

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دكتر اسماعيل فرزاد فرد فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر اسماعیل فرزاد فرد
برگرفته از: وبسایت https://www.healthline.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه