علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک شامل موارد متعددی اعم از پریودهای نامنظم و اضافه وزن می باشد. در این مقاله به علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک می پردازیم. 

دروانا: 

سندرم تخمدان پلی کیستیک اختلالی شایع است که بر تخمدان خانم ها تاثیر می گذارد. سندرم تخمدان پلی کیستیک در اثر اختلال در تعادل هورمون های باروری ایجاد می شود. عدم تعادل هورمونی بر عملکرد تخمدان ها تاثیر می گذارد. از مهم ترین علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (پریودهای نامنظم): در این بیماری تخمدان ها به طور منظم تخمک گذاری انجام نمی دهند. خانم های مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ممکن است در سال کمتر از 8 بار پریود شوند. در برخی خانم های مبتلا به این بیماری ممکن است پریودهای قاعدگی متوقف شود.
  • علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک )اختلال در باروری:( یکی از بارزترین علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک اختلال در بارداری زنان می باشد. خانم های مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک قادر به تخمک گذاری منظم نمی باشند که در نتیجه آن دشواری در بارداری نیز ایجاد می گردد.
  • علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (اضافه وزن): خانم های مبتلا به این بیماری از اضافه وزن و یا دشواری در کم کردن وزن رنج می برند.
  • علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (مشکلات پوستی): افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در ناحیه گردن، کشاله ران، زیر بغل و سینه ها پوست تیره تری دارند.
  • علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (افزایش آندروژن): در این بیماری مقدار هورمون های مردانه در بدن افزایش می یابد. بنابراین شاهد علائمی مانند افزایش رشد موهای زائد در بدن خواهیم بود. نازک بودن موی سر و ریزش مو با الگوی مردانه نیز از دیگر علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک محسوب می شود.
  • علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک: پوست چرب توام با آکنه نیز از دیگر علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک می باشد.
  • علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (تخمدان های پلی کیستیک): در این بیماری تخمدان ها به دلیل ایجاد کیسه های کوچک زیادی که پر از مایع می باشند بزرگ به نظر می رسند.
دکتر فریده عسکری

دکتر فریده عسکری

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دکتر فریده عسکری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و عضو انجمن جراحان زنان و زایمان ایران می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر فریده عسکری
برگرفته از: وبسایت https://www.nhs.uk

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه