جراحی لیپوپلاستی از جمله جراحی های زیبایی زنان است که به منظور بهبود ظاهر ناحیه ولوو و رفع مشکلاتی که در ادرار کردن یا تماس جنسی وجود دارد، انجام می گیرد. در این مقاله مطالبی را پیرامون روش انجام و ریکاوری بعد از جراحی لیپوپلاستی مطالعه می کنیم.

دروانا: 

جراحی لیپوپلاستی

خانم ها در دوران بارداری و یا بعد از افزایش وزن ممکن است بافت چربی اضافی در ناحیه ولوو داشته باشند. اما بعد از زایمان یا کاهش وزن، بافت پیوندی دچار افتادگی می شود. ناحیه ولوو ممکن است در اثر افزایش سن نیز یکپارچگی خود را از دست بدهد و ادرار کردن و تماس جنسی را با مشکل روبه رو سازد. این همچنین موجب می گردد که خانم ها تمایلی به پوشیدن لباس های تنگ نداشته باشند. یک جراح زیبایی زنان می تواند این وضعیت را به کمک جراحی لیپوپلاستی اصلاح نماید. در جراحی لیپوپلاستی، با برداشت بافت چربی اضافی ظاهر ولوو بهبود می یابد، کشیدن پوست شل و جمع کردن بافت اطراف نیز ظاهر آن را صاف تر می سازد.

چه افرادی کاندیدای جراحی لیپوپلاستی هستند؟

جراحی لیپوپلاستی ولوو روش مناسبی برای افراد زیر خواهد بود:

  • افرادی که ولوو بزرگ یا شل شده دارند.
  • آن هایی که در تماس جنسی دچار مشکل می شوند.
  • در پوشیدن لباس های تنگ یا لباس شنا احساس ناراحتی می کنند.

افراد برای انجام جراحی لیپوپلاستی باید از لحاظ فیزیکی و روحی در وضعیت مناسبی قرار داشته و انتظارات واقعی از نتایج این جراحی داشته باشند.

روش انجام لیپوپلاستی

جراح لیپوپلاستی ولوو را نه تنها به دلایل عملکردی همچون بهبود وضعیت ادرار کردن بلکه برای بهبود ظاهر ولوو و افزایش لذت جنسی توصیه می کند. در این روش، چربی اضافی ولوو به صورت افقی از حاشیه بالایی ناحیه تناسلی برداشته می شود. جراح همچنین با بالا کشیدن ماهیچه و بافت زمینه ای و سفت کردن ناحیه تناسلی، خطوط کانتورینگ را در این نواحی ایجاد می کند. هدف از این کار جوانسازی و طبیعی کردن ظاهر ولوو است. در برخی موارد، جوانسازی واژن، ابدومینوپلاستی یا جراحی های کانتورینگ بدن به همراه لیپوپلاستی ولوو انجام می گیرند تا ظاهر پایین تنه فرد را بهبود بخشند. جراحی مهمی همچون لیپوپلاستی ولوو باید توسط جراح با تجربه در زمینه جراحی های زیبایی زنان انجام گیرد. جراح باید شناخت دقیقی از آناتومی جنسی خانم ها داشته و جراحی را با دقت تمام انجام دهد.

دوره ریکاوری جراحی لیپوپلاستی

به دنبال جراحی لیپوپلاستی ولوو، فرد در چند روز اول بعد از جراحی احساس درد خواهد داشت. او ممکن است در اثر تورم و التهاب در ناحیه تحت درمان، احساس ناراحتی داشته باشد. این به کمک داروهای ضد درد قابل کنترل است و ناحیه تحت درمان نیز به سرعت و به خودی خود بهبود می یابد. با این حال، اگر جراحی علاوه بر لیپوساکشن به کمک یک برش انجام شده باشد، دوره ریکاوری به یک هفته یا بیشتر افزایش خواهد یافت.


دکتر آرزو احمدی

دکتر آرزو احمدی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دکتر آرزو احمدی جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دارای 13 سال سابقه تخصصی پزشکی در حوزه زنان می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر آرزو احمدی
برگرفته از: وبسایت https://sexualaesthetics.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه