در فایل صوتی زیر دکتر یگانه مکری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی به سوالاتی پیرامون کولپوسکوپی و عوارض آن پاسخ می دهند.
دکتر مینا اکرمی در این مقاله به سوالاتی پیرامون کولپوسکوپی پاسخ می گویند.
دکتر سیده فریبا بهنام جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی به سوالاتی پیرامون کولپوسکوپی پاسخ داده و توضیحاتی ارائه می نمایند.
جواب آزمایش کولپوسکوپی ممکن است نرمال یا غیر نرمال باشد. در این مقاله مروری بر جواب آزمایش کولپوسکوپی خواهیم داشت.
کولپوسکوپی، نتیجه جواب کولپوسکوپی با هدف ارتقا دانش بیماران در مورد کاربرد کولپوسکوپی، نحوه انجام کولپوسکوپی و تفسیر نتیجه کولپوسکوپی فراهم گردیده است.
کولپوسکوپی دهانه رحم روشی است که به منظور بررسی ناهنجاری های دهانه رحم و تشخیص زودتر سرطان دهانه رحم انجام می شود. به دنبال انجام کولپوسکوپی دهانه رحم انجام بیوپسی در برخی موارد ضروری است (کولپوسکوپی و بیوپسی). از مراکز انجام کولپوسکوپی می توان به مطب پزشکان متخصص زنان اشاره کرد.
کولپوسکوپی چیست؟ کولپوسکوپی چگونه انجام میشود؟ آیا انجام کولپوسکوپی درد دارد؟ عوارض کولپوسکوپی چیست؟ نتایج کولپوسکوپی چگونه تفسیر می شود؟ برای یافتن پاسخ پرسش های مطرح شده مقاله زیر را دنبال کنید.
کولپوسکوپی روشی برای معاینه واژن و دهانه رحم با استفاده از وسیله ای به نام کولپوسکوپ می باشد، ابزاری دستی مجهز به نور و همچنین لنز هایی برای بزرگنمایی. دستگاه کولپوسکوپی به پزشک متخصص زنان این امکان را می دهد تا دهانه رحم یا سرویکس و واژن را برای بررسی احتمال سرطان و نواحی غیر نرمال که ممکن است سرطانی شود معاینه کند. کولپوسکوپی حدود 15 تا 30 دقیقه زمان می برد و نیازی به بیهوشی ندارد.

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه