دکتر لیلا میردامادی عنوان کردند، اغلب بیماران این مشکل را دارند. علاوه بر مصرف غذا، فاکتورهای دیگری نیز برای چاقی وجود دارد که بر وزن فرد تاثیر می گذارد. و همچنین دکتر میردامادی در مورد تغییرات هورمونی و اضافه وزن توضیح می دهند، اگر چه افراد در هر سنی می توانند به اضافه وزن دچار شوند، اما اضافه وزن سریع بعد از دوران یائسگی نیز بسیار شایع است. تغییرات هورمونی می تواند روند توزیع چربی را مخصوصا در دوران بعد از یائسگی تغییر دهد و باعث چاقی بعد از دوران یائسگی شود
مکمل کلسیم و ویتامین دی برای سلامتی اهمیت فراوانی دارند و اغلب خانم ها به مقدار کافی کلسیم و ویتامین دی از غذاهای خود دریافت نمی کنند و همچنین مصرف اسید فولیک در خانم های باردار کمک می کند تا ریسک بروز نقص اسپینا بیفیدا در فرزندان کم شود.
دکتر زویا صادقی پور توضیح می دهند که پزشکان اغلب مصرف مکمل های کلسیمی را به افراد مبتلا به پوکی استخوان توصیه می کنند و بنده نیز به شما توصیه می کنم طبق دستور پزشک خود رفتار نمائید زیرا کلسیم برای سلامت استخوان ها بسیار اهمیت دارد. مقدار مجاز مصرف کلسیم برای افراد بالغ 1000 تا 1200 میلی گرم در روز است.

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه