در صورت از دست رفتن اثر حمایتی کلاژن طبیعی، پوست تونیسیته خود را از دست می دهد. تزریق فیلر حاوی هیالورونیک اسید در پوست کلاژن طبیعی پوست را تقویت می کند. تعداد دفعات تزریق کلاژن به صورت یا سایر فیلر ها کاملا به نوع ماده مورد استفاده بستگی دارد. بهتر است در مورد انتظارات خود از تزریق فیلر با متخصص پوست صحبت کنید.

دروانا:

تزریق هیالورونیک اسید چیست؟

تزریق کلاژن به پوست موجب صاف تر و پر تر شدن ظاهر پوست می گردد. در حالی که به عنوان بهترین فیلر شناخته می شود، پزشکان از بسیاری از مواد دیگر همچون چربی گرفته شده از بدن خود فرد و مواد ساختگی دیگر برای پر کردن صورت استفاده می کنند. در زیر نکاتی را پیرامون نحوه عمل فیلر و تزریق فیلر در پوست مطالعه می کنیم.

کلاژن چیست؟

برای شناخت ماده کلاژن ابتدا باید ساختار پوست را بررسی کرد. پوست شامل سه لایه اپی درم، درم و هیپودرم است. بالایی ترین لایه پوست یا همان اپی درم از دست رفتن رطوبت از سلول ها و بافت ها را کنترل می کند. بدون این لایه محافظتی، بدن به سرعت دچار کمبود آب می گردد.

لایه دوم پوست یعنی درم در زیر اپیدرم قرار دارد. این لایه پوستی علاوه بر این که عروق خونی، تارهای عصبی و فولیکول های مو را شامل می شود، از پروتئینی به نام کلاژن ساخته شده است. کلاژن مجموعه ای از رشته ها را می سازد که چارچوبی برای رشد سلول ها و عروق خونی فراهم می کند. از آن جایی که کلاژن ماده اولیه سازنده لایه درم است، به عنوان ساختار حمایتی در پوست عمل می کند. در صورت از دست رفتن این اثر حمایتی، پوست تونیسیته خود را از دست می دهد. هر بار که شما لبخند می زنید و یا اخم می کنید، استرسی به کلاژن پوستی خود وارد می کنید. تاثیر این حالت های صورت تجمعی است و خطوط پوستی به تدریج ظاهر می شوند.

تزریق فیلر به پوست چگونه اثرگذار است؟

تزریق فیلر حاوی هیالورونیک اسید در پوست کلاژن طبیعی پوست را تقویت می کند. تزریق فیلر با تکمیل کردن کلاژن پوست شما، موجب برطرف شدن خطوط پوستی و برخی از اسکارها می گردد. زیبایی طبیعی پوست شما به کمک بیشتر شدن اثر حمایتی کلاژن به دنبال تزریق آن در پوست، بازسازی می شود. ماده مورد استفاده هیالورونیک اسید می باشد. تزریق آن در پوست تنها باید توسط متخصص پوست انجام گیرد.

چه انتظاراتی از تزریق کلاژن به صورت و سایر فیلر ها می توان داشت؟

قبل از تزریق، شما بی حسی موضعی محدودی را برای بی حس کردن ناحیه مورد نظر دریافت می کنید. احتمال بروز اندکی کبودی وجود دارد و شما ممکن است پف، قرمزی و حساسیتی را در اطراف ناحیه ای که قرار است تزریق کلاژن به آن صورت گیرد، تجربه کنید. در مورد انتظارات خود از تزریق فیلر با متخصص پوست صحبت کنید. شما می توانید نواحی از صورت خود را که می خواهید تزریق فیلر حاوی هیالورونیک اسید در آن ها انجام شود را اولویت بندی کرده و در مورد تعداد دفعات مورد نیاز برای تزریق فیلر با پزشک مشورت نمایید. باید در نظر داشته باشید که در بیشتر موارد انجام یک بار تزریق (به طور کلی فیلر) در برطرف کردن تمام خطوط پوستی شما موثر نخواهد بود. بسته به ماده تزریقی، شما ممکن است درمان را تا زمانی که پوست صاف گردد ادامه دهید.

تعداد دفعات تزریق کلاژن در پوست (یا سایر فیلرها) چه قدر است؟

تعداد دفعات تزریق به صورت یا سایر فیلر ها کاملا به نوع ماده مورد استفاده بستگی دارد. تزریق هیالورونیک اسید نیز مانند کلاژن طبیعی پوست، به تدریج تحلیل رفته و در نهایت از بین می رود.

چگونه می تواند فیلر تزریقی مناسب را انتخاب کرد؟

متخصص پوست در مورد سابقه پزشکی شما و نواحی که قرار است فیلر تزریقی دریافت کنند، سوال می کند. ممکن است تزریق فیلر برای رفع برخی از خطوط و اسکارهای پوستی مناسب نباشد و یا یک وضعیت پزشکی خاص اجازه انجام این گونه تزریقات را ندهد. این که در مورد نوع فیلر تزریقی به پوست خود با پزشک مشورت کرده و اطلاعات بیشتری کسب نمایید، بسیار حائز اهمیت است.

دکتر حمیده فرج زاده متخصص پوست، مو و زیبایی عنوان می دارند در تزریق فیلر نکته مهم قابل توجه استفاده از برند های معتبر حاوی هیالورونیک اسید با خاصیت کلاژن سازی است که باید در فیلر باشد و استفاده از ماده اولیه چینی و ارزان قیمت می تواند اثر نامطلوب به جا بگذارد.

دکتر حمیده فرج زاده

دکتر حمیده فرج زاده

متخصص پوست، مو و زیبایی
سرکار خانم دكتر حميده فرج زاده متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر، دارای بورد تخصصی و سابقه تدریس به عنوان هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر حمیده فرج زاده
برگرفته از: وبسایت https://www.webmd.com
 

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه