درماپن میکرونیدلینگ یک روش زیبایی پوست است که از سوزن های ریز و استریل برای نیدلینگ پوست استفاده می کند. درمان اسکار آکنه یکی از کاربردهای مهم دستگاه درماپن است. در ادامه با نکاتی پیرامون روش درماپن میکرونیدلینگ آشنا می شویم.

دروانا:

درماپن چیست؟

درماپن آخرین نوآوری در درمان میکرونیدلینگ پوست است و به سرعت به انتخابی مناسب برای جوانسازی پوست تبدیل شده است؛ زیرا درماپن میکرونیدلینگ خطرات و عوارض بسیار کمی را به دنبال دارد. درماپن یک استاندارد جدید برای میکرونیدلینگ پوست است که نتایج مطلوبی را سبب می گردد. دستگاه درماپن قدرت قابل قبولی دارد و مزایای گوناگونی نسبت به غلطک های پوستی که از سوزن های بلند برای نیدلینگ پوست استفاده می کنند، دارد.

سوزن های یک بار مصرف درماپن میکرونیدلینگ خطر انتقال آلودگی از طریق این روش جوانسازی پوست را به حداقل می رسانند. همچنین تنظیم عمق سوزن های مورد استفاده در درماپن میکرونیدلینگ امکان درمان بر اساس نیاز های فرد را فراهم می کند. درماپن میکرونیدلینگ برای درمان مشکلات پوستی در نواحی که دسترسی به آن ها دشوار است به کار گرفته می شود (اطراف چشم ها، بینی و لب ها). با توجه به نفوذپذیری موثر دستگاه درماپن، این دستگاه انتخاب مناسبی برای درمان اسکار های کلوئیدی و جراحی است.

درماپن میکرونیدلینگ: روش انجام

پن درماپن از کارتریج های سوزنی یکبار مصرف و استریل برای سلامت و ایمنی بیمار استفاده می کند. نوک هر سوزن درماپن میکرونیدلینگ در واقع از 12 سوزن کوچک تر تشکیل شده است که به طور اختصاصی و به صورت عرضی وارد پوست می شوند. این عمل کانال های ریز و کوچک پوستی را ایجاد می کند و در عین حال توانایی طبیعی پوست برای ترمیم خود و تولید کلاژن جدید را افزایش می دهد؛ بدین ترتیب درماپن میکرونیدلینگ موجب ایجاد فیبرهای قوی و غیر قابل حل می گردد که در بافت پیوندی بین سلولی جای می گیرند.

این ریز کانال های پوستی ایجاد شده توسط پن درماپن بیش از 80 درصد از مواد مغذی موضعی را به داخل حمل می کنند، اجازه نفوذ عمیق تر به داخل فیبروبلاست های پوستی را می دهند و بدین ترتیب سلول های لایه درم و سلول های بازال تغذیه می شوند. این عمل در درماپن میکرونیدلینگ، ترمیم در سطح سلولی را تحریک کرده و تولید سلول های اپیدرمی را تسریع می بخشد.

درماپن میکرونیدلینگ روشی مشابه لیزر درمانی است اما عوارض جانبی چندانی را به دنبال نداشته و دوره ریکاوری کوتاهی دارد. همچنین مطالعات نشان می دهند که درماپن میکرونیدلینگ اثرگذاری بیشتر در مقایسه با روش های قدیمی تر مانند میکرودرم آبریژن و پیلینگ شیمیایی دارد؛ زیرا با استفاده از سوزن های یکبار مصرف در روش درماپن میکرونیدلینگ خطر انتقال آلودگی کاهش می یابد. از طرفی تنظیم عمق ورودی سوزن ها نیز موجب راحتی بیشتر بیمار می گردد.

درماپن میکرونیدلینگ: اسکار آکنه

درماپن میکرونیدلینگ موجب بهبود ظاهر اسکارهای آکنه می گردد و در سلامت بیشتر پوست موجود به عنوان پایه ای برای پوستی که به تازگی تشکیل می شود، کمک کننده است. ماهیت فیزیکی نیدلینگ پوستی در روش درماپن بافت غیر یکنواخت و فیبروزی اسکار آکنه را در هم می شکند و رشد بافت جدید پوست را تحریک می کند. در حال حاضر روش های کاهنده و غیر کاهنده ای برای درمان اسکار آکنه وجود دارند که ممکن است به پوست آسیب زده و موجب نازک شدن لایه اپی درم پوست شوند. درماپن میکرونیدلینگ یکپارچگی اپیدرم را حفظ می کند و دوره ریکاوری کوتاه تر و درد کمتری را برای درمان اسکار آکنه دارد.

برای درمان اسکار آکنه به کمک دستگاه درماپن، درمان هر چهار هفته یکبار و در مجموع برای پنج جلسه انجام می شود. انجام درماپن میکرونیدلینگ در تعداد جلسات بیشتر توصیه نمی شود؛ زیرا در این صورت پوست نمی تواند به طور طبیعی فرآیند ریکاوری و ترمیم خود را انجام دهد. در مورد انجام درماپن میکرونیدلینگ برای درمان اسکار آکنه در بیشتر از پنج جلسه با متخصص پوست مشورت نمایید.

درماپن میکرونیدلینگ: عوارض جانبی

در صورت بروز هر یک از شرایط زیر انجام درماپن میکرونیدلینگ توصیه نمی شود:

  • سابقه آلرژی. نیدلینگ تهاجمی شکم یا ران ها ممکن است آغازگر یک واکنش آلرژیک باشد؛ زیرا این کار در درماپن موجب تولید بیشتر هیستامین و بروز کهیر پوستی و خارش آن برای چند روز می شود.
  • داروهای ایمنوساپرسیو. استفاده از روش درماپن میکرونیدلینگ در افرادی که سیستم ایمنی آن ها مهار شده است توصیه نمی گردد؛ زیرا این روش در این افراد خطر عفونت ثانویه بعد از درماپن میکرونیدلینگ را بالا می برد.
  • دیابت. تاخیر در بهبودی زخم های بعد از درماپن در افراد مبتلا به دیابت خطر بروز عفونت ثانویه بعد از درماپن میکرونیدلینگ را افزایش می دهد.
  • روزاسه ندولار یا پوستولار. انجام درماپن میکرونیدلینگ در نواحی که دچار التهاب شده اند تا زمانی که این التهاب برطرف نشده است، توصیه نمی گردد. نیدلینگ می تواند در اطراف نواحی ملتهب و نواحی که ملتهب نیستند انجام شود.
  • استفاده هم زمان از داروی ضد انعقاد خون. داروهایی چون وارفارین ممکن است موجب خونریزی طولانی مدت بعد از درماپن میکرونیدلینگ شوند. در صورت امکان و عدم وجود بیماری جدی، مصرف این داروها قبل از انجام درماپن میکرونیدلینگ قطع می گردد.
  • روش های زیبایی تزریقی. انجام درماپن تا 48 ساعت بعد از تزریق برای مثال بوتاکس توصیه نمی شود؛ زیرا نیدلینگ ناحیه ای که در آن تزریق بوتاکس انجام شده است موجب توزیع غیر مناسب توکسین تزریق شده می گردد.
  • فیلرهای پوستی. انجام درماپن میکرونیدلینگ باید دو هفته بعد از تزریق فیلرهای پوستی یا حجم دهنده ها صورت گیرد تا از بروز پاسخ التهابی ناخواسته پیشگیری شود.
  • بارداری. انجام درماپن میکرونیدلینگ بدون استفاده از ترکیبات موضعی یا سایر ترکیبات توصیه نمی گردد.
  • اسکار کلوئیدی کف دست یا کف پا. استفاده از دستگاه درماپن بدین منظور ممکن است اسکار کف دست یا پا را تشدید کند. زمانی که درماپن میکرونیدلینگ برای اسکارهای کلوئیدی انجام می شود، آنتی هیستامین درمانی ممکن است بروز التهاب را مهار کند.
  • خال ها و ضایعات پوستی. نیدلینگ خال ها و سایر ضایعات برآمده پوستی با دستگاه درماپن توصیه نمی شود. قبل از انجام روش درماپن، متخصص پوست هر گونه ناهمواری پوستی را مورد بررسی قرار می دهد و در صرت لزوم از انجام این روش خودداری می کند. انجام درماپن میکرونیدلینگ در نواحی تیره پوستی که غیر طبیعی به نظر می آیند نیز ممنوع است.
  • ملانوما نوعی سرطان پوست است که اغلب در نواحی از بدن که دارای ملانوسیت هستند ایجاد می شود. استفاده از روش درماپن در نواحی درگیر ملانوما کاملا ممنوع است.
برگرفته از: وبسایت https://dermapen.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه