میکرونیدلینگ دست روش دیگری برای زیبایی پوست است که در آن وارد کردن سوزن های ریز و استریل دستگاه درماپن میکرونیدلینگ تولید پروتئین های پوستی (کلاژن و الاستین) را افزایش داده و بدین ترتیب روند طبیعی ترمیم پوست را سرعت می بخشد. در این مقاله نکاتی را پیرامون میکرونیدلینگ دست بررسی می کنیم.

دروانا:

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یک روش غیر جراحی است که بعد از این که پوست با ژل لیدوکائین بی حس شد، بر روی پوست اعمال می شود. روش میکرونیدلینگ از یک ابزار دستی قدرتمند برای ایجاد حفره هایی در داخل لایه درم پوست استفاده می کند که با تحریک تولید کلاژن و الاستین پوستی، موجب آغاز روند طبیعی ترمیم پوست می شود. نتایج نهایی میکرونیدلینگ پوست بهبود بافت پوستی با کاهش ناهمواری پوست و خطوط و چروک های پوستی و همچنین کاهش هایپرپیگمنتاسیون پوست است. این فرم از تحریک تولید کلاژن پوستی از طریق نیروی مکانیکی منتقل شده به لایه درم اعمال می شود که بهبود اسکار های آکنه را به دنبال دارد و می تواند با ایجاد پل های کلاژنی اسکارهای پوستی را به هم پیوند دهد.

میکرونیدلینگ دست

روش میکرونیدلینگ یک روش درمانی پوست است که تنها برای پوست صورت به کار گرفته نمی شود. این روش درمانی برای رفع آثار پیری در تمام قسمت های بدن کاربرد دارد. با بالا رفتن سن فرد، پوست دست های او دچار چروک می شود. پوست دست ها شل شده و دچار افتادگی می گردند. ایجاد خطوط و چروک ها در پوست دست ها ظاهر ناخوشایندی را ایجاد می کند. میکرونیدلینگ دست راه حلی برای رفع این مشکلات پوستی ناشی از افزایش سن است. میکرونیدلینگ دست به سفت شدن پوست دست ها کمک کرده و ظاهری صاف تر را ایجاد می کند.

میکرونیدلینگ دست: نحوه انجام میکرونیدلینگ دست

روش میکرونیدلینگ دست شامل استفاده از یک دستگاه یا درماپن است که دارای سوزن های استریل و بسیار ریز و نازک می باشد. این سوزن های دستگاه درماپن میکرونیدلینگ دست به صورت عمودی وارد پوست می شوند تا حفره های بسیار کوچک را در سطح لایه درم پوست ایجاد کنند. پیشرفت های اخیر در میکرونیدلینگ دست و استفاده از این ابزار موجب کاهش آسیب ناشی از میکرونیدلینگ دست به پوست شده است. میکرونیدلینگ دست مشابه لایه برداری با لیزر انجام می شود اما یک نمونه مکانیکی از آن روش است. در میکرونیدلینگ دست از سوزن هایی استفاده می شود که با ورود به داخل پوست روند طبیعی ترمیم در بدن را تحریک می کنند. زمانی که در میکرونیدلینگ دست حفره های ریزی در پوست دست ایجاد می شود، فاکتورهای رشد و فیبروبلاست ها برای تولید ماتریکس پوستی جدید فعال می گردند. محتوای اصلی ماتریکس پوستی کلاژن است. با گذشت زمان از انجام میکرونیدلینگ دست، کلاژن جدید پوست دست ها را محکم و منعطف تر می سازد.

میکرونیدلینگ دست: مدت زمان

روش درمانی میکرونیدلینگ دست در 4 تا 6 جلسه و هر بار در 30 دقیقه انجام می شود. در حالت ایده آل، باید یک فاصله 1.5 تا 2 ماهه بین جلسات درمانی میکرونیدلینگ دست وجود داشته باشد تا نتایج مورد نظر حاصل شوند. میکرونیدلینگ دست سیگنال هایی را برای تولید بیشتر کلاژن و الاستین به بدن می دهد و یک لایه پوستی جدید برای جایگزین شدن لایه قدیمی ایجاد می کند.

میکرونیدلینگ دست: وجه تمایز

اثرات میکرونیدلینگ دست می توانند بدون تحت تاثیر قرار دادن پوشش محافظی اپی درم به لایه درم پوست برسند. حفره های سطحی ایجاد شده در روش میکرونیدلینگ دست به سرعت بسته می شوند به گونه ای که بدن رطوبتی را از دست نمی دهد و بعد از انجام میکرونیدلینگ دست مستعد ابتلا به عفونت نمی شود. بدین ترتیب با افزایش تولید کلاژن تحت تاثیر میکرونیدلینگ دست، پوست ظریف و خشک دست ها ضخامت بیشتری می یابند. نتایج میکرونیدلینگ دست طولانی مدت است و این روش عوارض جانبی به دنبال ندارد. میکرونیدلینگ دست در مقایسه با پیلینگ شیمیایی یا درم ابریژن اثرگذاری بیشتری در رفع علائم پیری در دست ها دارد؛ زیرا این روش روند طبیعی ترمیم را در بدن تحریک می کند.

دکتر علیرضا زین الدینی میمند

دکتر علیرضا زین الدینی میمند

متخصص پوست، مو و زیبایی
كتر عليرضا زين الديني ميمند متخصص پوست و مو در کرج و فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی کرمان می باشند. دكتر عليرضا زين الديني دارای 28 سال سابقه پزشکی نیز هستند.
 
تایید شده: توسط دکتر علیرضا زین الدینی میمند
برگرفته از: وبسایت https://dermapen.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه