کاشت ابرو روشی است برای افرادی که  ابرو ها خود را بنا به دلایل مختلف از دست داده اند، دکتر محمد رضا کیانی در این مقاله به سوالات رایجی که در زمینه کاشت ابرو برای بیماران بوجود می آید پاسخ داده اند.

دروانا:

پاسخ به سوالات رایج کاشت ابرو

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

کاشت ابرو روشی است که در آن موهای پشت گوش به روش FUT برداشته می ‌شود

 و بعد از برداشتن پوست به ابعاد 1.5 سانت در 5 سانت، موها تار به تار در زیر میکروسکوپ در طی 2 تا 3 ساعت برداشته می شوند.

سپس این موها که معمولاً 2 تا 3 سانت طول دارند و به راحتی خواب و جهت رشد آنها مشخص می باشد در ناحیه ابرو کاشته می ‌شوند. طراحی مدل ابرو اولین مرحله کاشت ابرو می باشد که تماما با هدایت پزشک و شخص بیمار صورت میگیرد. کل زمان کاشت موی ابرو حدود ۵ ساعت طول می کشد.

آیا نتایج حاصل از کاشت ابرو دائمی هستند؟

کاشت ابرو کاملا واقعی می باشد. موهای کاشته شده رشد سریعتری نسبت به ابروی طبیعی دارند و رشد آنها معادل رشد موهای سر می باشد و نیاز به کات کردن و قیچی کردن هر هفته یک یا دو بار دارند.

چه افرادی برای انجام کاشت ابرو مناسب هستند؟

افراد مناسب کاشت ابرو مردان و زنانی هستند که ابروهای خود را در طی سالها به تدریج از دست داده اند. این از دست دادن می ‌تواند به علت برداشتن های مکرر ابرو و تغییر مدل آن ها و یا تاتو های مکرر ابرو باشد. کسانی که در اثر بیماری اتوایمیون، آلوپسی آره آتا (یا ریزش سکه ای) دچار ریزش ابرو شده اند، کاندید مناسب کاشت نیستند و باید با روش‌های درمانی دیگری اصلاح گردند.

آیا کاشت ابرو درد دارد؟

کاشت ابرو تحت بی حسی موضعی کاملا انجام می ‌گیرد و تقریبا مثل کارهای دندانپزشکی که نیاز به بی حسی موضعی دارند بعد از تزریق لیدوکائین و سر شدن پوست، عمل، انجام میگیرد.

کاشت ابرو چه عوارضی خواهد داشت؟

عوارض کاشت ابرو به جز تورم و کبودی ۲ تا ۳ روز بعد از آن، می شود گفت که تقریباً عارضه ندارد اگر طبق اصول و روش های علمی و در مراکز معتبر کاشت مو و ابرو و نظارت مستقیم متخصص پوست و مو انجام گیرد. شکل، جهت و خواب موهای ابرو نیاز به تبحر و تجربه زیادی دارد که مراجعین محترم کاشت ابرو باید دقت لازم را در انتخاب پزشک و تیم مرتبط با کاشت انجام دهند تا از عواقب بد احتمالی آن پشیمان نگردند.

دکتر محمدرضا کیانی

دکتر محمدرضا کیانی

متخصص پوست، مو و زیبایی
جناب آقای دکتر محمدرضا کیانی متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر از دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو انجمن متخصصین پوست ایران و همچنین عضو انجمن متخصصین پوست اروپا و امریکا می باشند.
 
تهبه شده: توسط دکتر محمدرضا کیانی

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه