آسپیرین یک داروی رقیق کننده خون است که با مهار عملکرد پلاکت ها از تشکیل لخته خونی پیشگیری می کند بدین ترتیب نقش پیشگیرنده در بروز حمله قلبی و سکته مغزی دارد. در این مقاله به برخی از فواید مصرف روزانه آسپیرین و البته عوارض آن می پردازیم.
در این مقاله دکتر عنایت اله کریمیان فوق تخصص جراحی قلب و عروق به ارتباط بین افسردگى و بيمارى هاى قلبى پرداخته و توضیحاتی ارائه نموده اند.
دکتر عنایت اله کریمیان فوق تخصص جراحی قلب و عروق در این مقاله به ارتباط کبد چرب و تنگی عروق قلب پرداخته و توضیحاتی ارائه می نمایند.
علل کلسترول بالا بسیار متعدد هستند. در این مقاله برخی از علل کلسترول بالا و عواقب ناشی از آن را بررسی می کنیم.
کنترل کلسترول خون زمانی که سطح کلسترول بد افزایش یافته است، تنها با رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن امکان پذیر نیست. در زیر با برخی داروها برای کنترل کلسترول خون آشنا می شویم.
درمان کلسترول خون بالا با روش های مختلفی انجام می گیرد. علاوه بر تغییر در رژیم غذایی، ورزش منظم، برخی دسته های دارویی نیز در درمان کلسترول خون بالا موثر هستند.
استاتین ها دسته دارویی هستند که با کاهش تولید ال دی ال در کبد، سطح کلسترول ال دی ال یا کلسترول بد در خون را کاهش می دهند. استاتین ها اغلب برای بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی در 10 سال آینده قرار دارند، تجویز می شوند.
داروهای استاتین از جمله داروهایی هستند که برای کنترل سطح کلسترول بد خون و کاهش خطر بروز حمله قلبی و سکته مغزی مورد استفاده قرار می گیرند. داروهای استاتین عوارض جانبی را به دنبال دارند که در مواردی ممکن است از ادامه مصرف دارو پیشگیری نمایند.

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه