لیپوما پوستی توده خوش خیم چربی در زیر پوست است که اغلب نیازی به درمان ندارد. در ادامه علائم، فاکتورهای خطر، تشخیص و درمان لیپوما پوستی بررسی شده است.
این مقاله در راستای ارتقاء سطح دانش مطالعه کنندگان پیرامون درمان جوش صورت در بارداری تهیه گردیده است.
ایجاد یک بریدگی یا جراحت در پوست ورود میکروب ها به داخل پوست را آسان تر می سازد و این سبب بروز عفونت های پوستی می گردد. در زیر با نمونه هایی از عفونت های باکتریایی پوستی، عفونت های قارچی پوستی و عفونت های ویروسی پوست آشنا می شویم.
دکتر خلیل الله حامد پور متخصص پوست، مو و زیبایی تدابیر درمانی در لک صورت (ملاسما) را عنوان می دارند که در این مقاله به آنها می پردازیم.
عفونت پوستی کاندیدا تحت تاثیر رشد بیش از حد قارچ کاندیدا در پوست ایجاد می شود و نواحی مختلفی از بدن را درگیر می کند. در ادامه نکاتی پیرامون علل و درمان عفونت پوستی کاندیدا بررسی می شود.
لکه های تیره صورت یا هیپرپیگمنتاسیون نواحی تیره ایجاد شده در قسمت هی مختلف پوست صورت هستند که تحت تاثیر عواملی چون آفتاب سوختگی، اسکار آکنه یا تغییرات هورمونی ایجاد می شوند. در این مقاله روش های موجود برای درمان لکه های تیره صورت مورد مطالعه قرار می گیرد.
هیرسوتیسم وضعیتی است که در آن سرعت رشد موهای بدن افزایش یافته و موها در نواحی که موهای اندکی رشد می کنند و یا هرگز رشد نمی کنند، ظاهر می شوند. علل گوناگونی موجب بروز هیرسوتیسم یا رشد زیاد موهای زائد می گردند. در این مقاله علل هیرسوتیسم و برخی از راه های درمان آن مورد بررسی قرار می گیرند.
عفونت های پوستی در اثر عوامل عفونی چون باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها ایجاد شده و پوست را درگیر می کنند. در این مقاله به نکاتی پیرامون انواع عفونت های پوستی، علائم، علل و درمان عفونت های پوستی می پردازیم.
صفحه1 از4

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه