تشخیص سرطان سالانه در مورد بیش از 1 میلیون آمریکایی انجام می شود، اما راه هایی وجود دارد که با استفاده از آن شما می توانید شانس ابتلا به سرطان را کاهش دهید.

بنا به گفته دکتر John Daly متخصص جراح در مرکز سرطان Fox Chase در فیلادلفیا، نخست این که باید به انجام تست های چکاپ توجه زیادی داشت زیرا این تست ها شانش تشخیص به موقع سرطان را در مراحل اولیه افزایش می دهد، درست زمانی که درمان می تواند بسیار موثر واقع شود.

در حال حاضر برای خیلی از سرطان ها تست های چکاپ وجود دارد از جمله می توان به سرطان پستان، سرویکس (دهانه رحم)، کلورکتال و پروستات اشاره کرد.

برای کاهش خطر سرطان، دکتر Daly توصیه می کند باید وزن خود را در حد مناسبی نگاه دارید، فعال باشید و غذاهای سالم مصرف کنید.

او گفت افرادی که به لحاظ فیزیکی فعال هستند در مقایسه با آن هایی که تحرک کمتری دارند، کمتر در خطر ابتلا به برخی سرطان ها قرار دارند. رژیم غذایی متعادل و ورزش می تواند وزن شما را در حال حاضر و در آینده متعادل نگاه دارد.

بر اساس گفته انجمن سرطان آمریکا (ACS) افراد بالغ باید در هفته حداقل به مدت 150 دقیقه ورزش متوسطی داشته باشند یا این که 75 دقیقه در هفته ورزش شدیدی انجام دهند و یا این که ترکیبی از هر دو را داشته باشند.

انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند در هفته حداقل به اندازه دو و نیم فنجان میوه و سبزیجات استفاده کنید، مصرف غلات را فراموش نکنید و مصرف الکل، گوشت قرمز و گوشت ها فراوری شده را محدود کنید.

نکته مهم دیگر در پیشگیری از سرطان عدم استفاده از سیگار و تنباکو به هیچ فرمی است. بر اساس آمار انجمن سرطان آمریکا حداقل 30 درصد مرگ ناشی از همه سرطان ها، 87 درصد موارد مرگ در اثر ابتلا به سرطان ریه در مردان و 70 درصد مرگ ناشی از سرطان ریه در خانم ها به دلیل استفاده از سیگار و تنباکو است.

دکتر Daly گفت برای پیشگیری از ابتلا به سرطان ترک سیگار بهترین راه است و اهمیتی ندارد که شما چند سال دارید و یا چند وقت است که سیگار می کشید، تنها ترک سیگار مهم است. قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز به همین نسبت می تواند برای سلامت افراد مضر باشد.

یکی دیگر از راه های کاهش خطر ابتلا به سرطان این است که کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

دکتر Daly گفت ایستادن در سایه بسیار معقول است. وقتی که در آفتاب بیرون می روید حتما از ضد آفتاب، پوشش محافظتی و عینک آفتابی استفاده کنید که 99 درصد از 100 درصد اشعه های UVA و UVB را بلاک می کند.  

تاریخ انتشار: 1394/10/27
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه