محققین می گویند فاکتورهای مشخصی وجود دارد که خطر ابتلا به آسم را در افراد افزایش می دهد.

در این تحقیق داده های به دست آمده از 175000 نفر در بازه سنی 18 تا 41 سال در 51 کشور مورد آنالیز قرار گرفت. آنها دریافتند خانم های چاق یا لاغری که از الکل استفاده می کنند و سیگار می کشند دو برابر خانم های سالم که از الکل و سیگار استفاده نمی کنند، در خطر ابتلا به آسم قرار دارند.

بر اساس این گزارش که در تاریخ 4 آپریل در ژورنال BMJ Open Respiratory Research منتشر شد، خانم های چاق یا لاغر دو تا سه برابر بیشتر در خطر خس خس سینه قرار دارند. اما ارتباط بین این فاکتورها و بیماری آسم در این تحقیق اثبات نشد.

Jayadeep Patra مسئول این تحقیقات از بیمارستان St. Michael در تورنتو گفت اگرچه پیش از این فاکتورهای فیزیکی و رفتاری مرتبط با آسم مورد بررسی قرار گرفته است اما درک تاثیر چندین فاکتور در افرادی که همزمان در خطر چند فاکتور قرار دارند اهمیت دارد. پاترا متخصص اپیدمیولوژیست در مرکز تحقیقات بهداشت جهانی در بیمارستان St. Michael می باشد.

پاترا گفت تحقیقات ما افزایش ریسک کلی در مورد خس خس و آسم را هم در مردان و هم در زنان نشان داد اما بزرگی تاثیرات سیگار کشیدن، مصرف الکل و شاخص توده بدن بالا و پایین به طور سازگاری در زنان بیش از مردان بود.

افراد مبتلا به آسم به دلیل اسپاسم در لوله های هوایی به سختی نفس می کشند. بیماری آسم در سرتاسر دنیا 334 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

بنا به گفته پاترا این بیماری در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط به دلیل افزایش فاکتور های خطر (از جمله استفاده از سوخت های جامد مانند زغال، چوب و یا سوزاندن فضولات حیوانی برای پخت و پز) شایع تر است. استفاده از این سوخت ها مشکلات مربوط به بیماری های قلبی و ریوی را افزایش می دهد.

تاریخ انتشار: 1395/02/11
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه