بر اساس گزارش محققین در سال های 1992 تا 2011 در انتاریوی کانادا، نرخ نوزادان تازه متولد شده ای که ترک اعتیاد را تجربه می کنند، 15 برابر شده است.

مواد مخدر مانند OxyContin، اغلب ضد دردهای قدرتمندی هستند که خطر سوء استفاده و اعتیاد در مورد آنها بسیار قابل توجه محققین بوده است.

بر اساس یافته هایی که در 11 فوریه در ژورنال انجمن پزشکی کانادا (CMAJ) منتشر شد، شیوع ترک اعتیاد در نوزادان اونتاریو از 0.28 در هر 1000 نوزاد متولد شده به کمی بیشتر از 4 در هر 1000 تولد رسیده است.

بر اساس آنچه که دکتر Suzanne Turner، پزشک خانواده در بیمارستان St. Michael's Hospital در تورنتو عنوان کرده است بیشتر این نوزادان از مادرانی متولد شده اند که در دوران بارداری و قبل از آن ضد دردهای مخدر و نسخه شده را مصرف کرده اند.

 بسیاری از خانم هایی که ضددردهای نسخه ای مانند codeine یا OxyContin را دریافت می کرده اند، به سمت مصرف متادون روی آورده اند. در کانادا متادون دارویی است که اغلب برای ترک افرادی استفاده می شود که به ضددردها اعتیاد پیدا کرده اند.

دکتر Turner عنوان کرد یافته های ما نشان می دهد که بیشتر خانم های بارداری که با متادون تحت درمان بوده اند، به داروهای غیر قانونی مانند هروئین اعتیاد نداشته اند بلکه اعتیاد آنها به داروهای ضددرد مخدری است که عموما نسخه می شود.

او ادامه داد در حالی که استفاده از داروهای مسکن مخدر چندان مناسب نبوده است، واقعیت این است که به نظر میرسد استفاده از متادون چیز خوبی بوده است.

بر اساس گفته های محققین، مادرانی که از مسکن های مخدر سوء استفاده می کردند، کودکان آنها بیشتر در معرض کاهش وزن و نارس بودن قرار دارند، ضمن آن که نرخ مرگ و میر نیز در آنها بیشتر است. اما کودکانی که مادران آنها مصرف مسکن های مخدر را به متادون تغییر داده اند کمتر دچار چنین مشکلاتی هستند.

محققین دریافتند که زنان بارداری که ضد دردهای مخدر را در طول 100 روز در دوران زایمان خود مصرف می کنند بیشتر در معرض جراحی سزارین قرار دارند و این احتمال نیز وجود دارد که نوزادان آنها به مدت بیشتری در بیمارستان بستری شوند و شاید لازم باشد بیشتر تحت نظر پزشک قرار بگیرند.

بر اساس گفته محققین، در حالی که ترک مواد مخدر در نوزادان قابل درمان است اما مستلزم زمان و مراقبت های ویژه است که می تواند به پیوند مادر- کودک آسیب بزند.

دکتر Turner افزود به همه خانم ها در سنین باروری باید گفت که هر گونه استفاده از ضد دردهای مخدر در طول بارداری می تواند منجر به ترک اعتیاد در نوزادان شود.

تاریخ انتشار: 1393/11/29
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه