بر اساس تحقیقات جدیدی که انجام شده است، اگر چه خیلی از خانم های مبتلا به سرطان سینه  نگران خطر ژنتیکی احتمالی برای سایر سرطان ها هستند( همچنین در مورد خویشاوندان خود) اما تقریبا نیمی از بیماران اطلاعاتی درباره انجام تست های ژنتیکی ندارند.

محققین بیش از 1500 بیمار مبتلا به سرطان سینه را در لوس انجلس و دیترویت بررسی کردند و دریافتند که 35 درصد آن ها تمایل به انجام تست های ژنتیکی دارند.

یکی از نگرانی های اصلی این است که سایر اعضای خانواده آنها نیز ممکن است خطر ژنتیکی مربوط به سرطان سینه را داشته باشند. این نگرانی در بین خانم های اسپانیایی تبار که فقط به زبان اسپانیایی صحبت میکنند بسیار زیاد است (83 درصد).

بر اساس تحقیقی که اخیرا در ژورنال انکولوژی بالینی منتشر شده است خیلی از افراد علاقه به انجام تست های ژنتیکی هستند و نگران خطرات احتمالی آینده و ابتلا به سایر انواع سرطان می باشند.

محققین دریافتند که 43 درصد خانم هایی که این تست های ژنتیکی را مورد توجه قرار داده اند تحت این عنوان با پزشکان خود مشورت نکرده اند. این قضیه در خانم هایی که به لحاظ نژادی/ قومی در اقلیت بودند شایع تر از خانم های سفید پوست بود.

دکتر Reshma Jagsi استادیار پرتو درمانی در دانشگاه پزشکی میشیگان طی اخباری گفت یافته ها نشان میدهد برای گفتگو درباره خطرات ژنتیکی، نیاز برآورده نشده ای وجود دارد.

جهش های ژنتیکی در 5 تا 10 درصد بیماران سبب ایجاد سرطان سینه می شود. خیلی از بیمارانی که مشتاقند تست های ژنتیکی را انجام دهند، ریسک کمتری از جهش را دارا هستند و پزشکان آنها عموما در مورد تست های ژنتیکی با این بیماران صحبت نمی کنند.

دکتر Jagsi گفت با توجه به انتخاب های قضایی و بازاریابی که مصرف کننده را هدایت می کند و گزارشاتی که از افراد معروف وجود دارد (برای مثال آنجلینا جولی)، عموم جامعه از در دسترس بودن تست های ژنتیکی آگاه تر شده اند. اما خطر ژنتیکی مساله ای پیچیده است. حتی بیمارانی که احتمال کمی دارد که در خطر ژنتیکی قرار داشته باشند ممکن است از یک گفتمان سود ببرند.  

محققین گفتند بیماران مبتلا به سرطان سینه که جهش ژنتیکی دارند بیشتر در خطر ابتلا به سرطان سینه ثانویه قرار دارند و  ممکن است درمان های تهاجمی تر ، اقدامات مربوط به پشگیری و چکاپ های اضافی را انتخاب کنند.

دکتر Jagsi طی اخباری گفت با بررسی خطرات ژنتیکی در بیماران، می توانیم به آن ها درباره خطر واقعی عود سرطان یا ایجاد سرطان جدید آگاهی بهتری بدهیم. این مساله می تواند به کاهش نگرانی و سردرگمی در ارتباط با ریسک سرطان کمک کند.   

تاریخ انتشار: 1394/01/24
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه