تحقیقات جدید نشان می دهد که شانس بقا در خانم های مبتلا به سرطان تخمدان که عمدتا سرطانی تهاجمی و کشنده تشخیص داده می شود، نسب به دهه های پیش تا حدی بیشتر شده است.

دکتر جیسون رایت استاد زنان و زایمان و عضو انجمن جراحان و پزشکان دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک گفت سرطان تخمدان با نرخ بالای مرگ و میر همراه است.

او در ادامه افزود ولی ظاهرا نتایج در حال تغییر است.

دکتر رایت مطرح نمود، ما خواستیم این تحقیق را انجام دهیم زیرا در درمان سرطان تخمدان به پیشرفت هایی رسیده ایم. جراحی های بهتر، شیمی درمانی بهتر و راه های مناسب در رساندن داروهای شیمی درمانی به موضع از جمله این پیشرفت هاست. اخیرا درک بهتری در مورد بیولوژی و عوامل ژنتیکی این بیماری به وجود آمده است.

برای بررسی این که آیا این پیشرفت ها اثری بر میزان بقای افراد داشته است یا خیر، تیم تحقیقاتی دکتر رایت حدود 50000 خانم مبتلا به سرطان تخمدان را در سال های 1975 و 2011 مورد ارزیابی قرار دادند. همه داده ها از بانک داده های ملی سرطان به دست آمد.

او گفت ما نرخ بقا برای خانم های مبتلا به سرطان را با خانم هایی که به سرطان مبتلا نیستند، مورد مقایسه قرار دادیم.

بعد از در نظر گرفتن پیشرفت هایی که در بحث مراقبت های پزشکی ایجاد شده است، دکتر رایت افزود نرخ مرگ و میر در خانم هایی که در سال 2006 به این سرطان دچار شده اند در مقایسه با خانم هایی که در سال 1975 به این بیماری دچار شده بودند تا 50 درصد کاهش یافته بود.

این تیم تحقیقاتی دریافت، از سال 1975 تا 2011 نرخ بقا برای همه مراحل سرطان تخمدان رشد کرده است. در سال 2006 نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان تخمدان که در مرحله یک به سر می برد تا 49 درصد کاهش یافته است، همچنین نرخ مرگ و میر در مورد مرحله 3 و 4 این بیماری در حدود 51 درصد کاهش یافته است.

این تحقیق در ژورنال زنان و زایمان منتشر شده است.

بر اساس آمار انجمن سرطان آمریکا در سال 2015 حدود 21000 خانم در ایالات متحده آمریکا با عنوان سرطان تخمدان تشخیص داده می شوند و حدود 14000 نفر نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست خواهند داد. علائم این بیماری می تواند نامعلوم باشد و یا حتی ممکن است علامتی وجود نداشته باشد، در نتیجه سرطان در مراحل آخر تشخیص داده می شود. برخی علائم این بیماری عبارت است از نفخ و درد در ناحیه شکم.

رویکرد جدید در تشخیص سرطان تخمدان بررسی میزان پروتئین هایی در خون است که به سرطان مربوط می باشند، این رویکرد تحت بررسی است و اخیرا محققین انگلیسی در یک نشست پزشکی عنوان کرده اند که این رویکرد روند تشخیص را تسریع می کند. 

یکی از محققین عنوان کرد این یافته ها بسیار امیدوار کننده است.

دکتر دان دیزن، مسئول انکولوژی زنان در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون عنوان کرد بنده فکر می کنم این داده ها کاملا هیجان انگیز است، این تحقیق در واقع نشان می دهد که امید به زندگی بیشتر می شود.

او  ادامه داد نرخ بقا کاملا معنی دار و قابل توجه بوده است.

به هر حال، دکتر دیزن گفت معتقد است که این دستاوردها همیشه با درمان توام نخواهد بود.

او ادامه داد به طور کلی بیماران به واسطه دستاوردهای پزشکی عمر طولانی تری دارند و ما نیز انتخاب های درمانی را برای آنها گسترده تر کرده ایم. اما حتی وقتی که سرطان درمان نمی شود می توان بیماری را کنترل کرد. بنده فکر می کنم پیغام های بهداشتی در عموم جامعه راه خوبی است. افراد باید بدانند، امروز دیگر بیمار مبتلا به سرطان محکوم به مرگ نیست.

تاریخ انتشار: 1394/02/25
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه