تکنولوژی کمک باروری و یا درمان های باروری، برای کمک به بارداری در ایالات متحده آمریکا به طور مطمئنی رو به رشد است و در حال حاضر بر اساس مطالعات جدید روش های کم خطری به دست آمده است.

محققین دریافتند که در مورد روش های اتولوگ – جایی که خانم ها از تخمک خود استفاده می کنند- همچنین در روش هایی که فرد دهنده وجود دارد، عوارض جانبی کمی گزارش شده است.

مادامی که استفاده از تکنولوژی کمک باروری (ART) در ایالات متحده آمریکا افزایش می یابد، تلاش هایی نیز در راستای امنیت بیماران نیز انجام می شود. از جمله آن که از رژیم هایی دارویی کم تهاجمی تر برای تحریک تخمک گذاری استفاده می شود. بر اساس مطالعات انجام شده بازیابی تخم قبل از تخمک گذاری دیگر توسط جراحی های لاپراسکوپیک انجام نمی شود بلکه به جای آن از روش های واژینال غیر تهاجمی استفاده می گردد.

برای به دست آوردن درکی بهتر از چگونگی این تغییرات و کاهش عوارض ART، محققین آمار و روند عوارض جانبی گزارش شده از سمت بیماران و افراد اهدا کننده در همان زمان را در ارتباط با روش های کمک باروری مورد بررسی قرار داده اند.

این یافته ها در 6 ژانویه و در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است.

بررسی ده ساله دکتر Jennifer Kawwass از دانشگاه پزشکی Emory در آتنلانتا محدود به سال های 2000 تا 2011 است. این تحقیق تحت نظارت مراکز مربوط به کنترل و پیشگیری بیماری ها در ایالات متحده آمریکا منتشر شده است.

محققین عوارضی را گزارش کرده اند که مستقیما به تکنولوژی کمک بارداری مربوط است و در طول دوازده هفته ای که رویه در حال انجام است، اتفاق می افتد. مشکلات احتمالی مانند عفونت، خونریزی، عوارض مربوط به بیهوشی، بستری شدن و مرگ نیز گزارش شده است.

در میان 1.2 میلیون نفری که در چرخه های ART قرار دارند، خانم هایی که از تخمک خودشان استفاده می کنند، بیشتر عوارضی را گزارش می کنند که به سندرم تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS) مربوط است- واکنش بیش از حدی که نسبت به تحریک تخمدان انجام می شود- و به همین دلیل نیز بستری می شوند.

محققین عنوان کردند: افزایش آگاهی از عوارض شایع و OHSS ممکن است انگیزه ای باشد تا مطالعات بیشتری برای تعیین و پیش بینی حوادث جانبی انجام شود تا با آگاهی از الزاماتی که برای این رویکردهای موثر لازم است، از وقوع عوارض بکاهیم.

محققین اعلام کردند که میزان و نرخ شیوع سایر عوارض جانبی در هر 10000 چرخه، زیر ده مورد بوده است.

محققین عنوان کردند که 58 مرگ ناشی از ART را در طول دوره تحقیق شناسایی کرده اند. که در این بین، علت مرگ 18 مورد تحریک تخمدان بوده است، 40 نفر نیز قبل از زایمان جان خود را از دست داده اند. به طور کلی نرخ مرگ و میر در سال 2004 برای افرادی که تجربه ART را داشته اند 14.2 در هر 100000 مورد و در سال 2008، 1.6 در هر 100000 مورد بوده است.

تاریخ انتشار: 1393/11/25
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه