تفسیر تست تراکم استخوان احتمال شکستگی را پیش بینی می کند و مبتنی بر اشعه ایکس می باشد. انجام تست تراکم استخوان در خانم هایی که در دوران یائسگی قرار دارند به عنوان بخشی از غربالگری های زنان محسوب می شود. در این مقاله به تعریف تست تراکم استخوان می پردازیم.
ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که برای تقویت استخوان چه بخوریم؟ آیا مصرف ویتامین تقویت استخوان ضروری است؟ برای درمان پوکی استخوان چه بخوریم؟ غذاهای مضر برای پوکی استخوان چیست؟ برای یافتن پاسخ پرسش های زیر می توانید مقاله زیر را دنبال کنید.
تست سنجش تراکم استخوان: از جمله راهکار های مورد استفاده برای تست سنجش تراکم استخوان تست دانسیته مینرال استخوان (BMD) است. در این تست تراکم استخوان در پاشنه پا، ستون فقرات، لگن، دست ها و مچ اندازه گیری می شود. همچنین به جهت بررسی های اولیه پوکی استخوان می توان از سونوگرافی استفاده کرد ولی سونوگرافی محدودیت هایی دارد این روش نمی تواند پوکی استخوان را رد کرده و یا تایید کند و بررسی پوکی استخوان با اسکنری به نام DEXA انجام می شود. بر مبنای یافته های به دست آمده از سونوگرافی نمی توان درمانی را پیشنهاد کرد.
راه های درمانی و پیشگیری پوکی استخوان چیست: داروهای بیس فسفونات انتخاب بسیار خوبی برای درمان پوکی استخوان می باشد زیرا روند تحلیل استخوان ها را آهسته می کند. باید رژیم درمانی خود را دنبال کنید و به توصیه های پزشک متخصص توجه کنید. اما همه چیز به این جا ختم نمی شود.
انم دکتر مریم اوردویو توضیح می دهند، داروی زولدرونیک اسید بیوفسفوناتی وریدی می باشد و برای درمان پوکی استخوان استفاده می شود که دارویی بسیار موثر است. مطالعات زیادی نشان داده است که این دارو تراکم استخوان را افزایش داده و مهم تر از همه این که ریسک شکستگی را کم می کند.
پوکی استخوان بیماری متابولیک استخوان است که بیش از 200 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است(1). این بیماری سبب شکنندگی و تحلیل استخوان ها می گردد و فرد را مستعد شکستگی می کند. با توجه به هزینه های درمان و پیامدهایی که این بیماری در پی دارد، پیشگیری و چکاپ منظم می تواند بسیار موثر واقع شود. در ادامه به نکاتی اشاره شده است که می تواند به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند. هم چنین مقدمه ای برای آشنایی با روش های موجود جهت چکاپ این بیماری ارائه شده است. پیشگیری از پوکی استخوان(2): نکاتی وجود دارد که می تواند به حفظ تراکم استخوان کمک کند. برای این که روند تحلیل استخوان ها آهسته شود، شما می توانید: غذاهای سرشار از کلسیم و ویتامین دی مصرف کنید. از مصرف نوشیدنی های الکلی و سیگار بپرهیزید. ورزش: سعی کنید روزانه سی دقیقه ورزش کنید. از…
پوکی استخوان یا استئوپورز شرایطی است که طی آن استخوان ها باریک و ضعیف و شکننده می شوند. این تغییرات ریسک شکستگی را افزایش می دهد و شکستگی نیز منجر به ناتوانی فرد می شود. شکستگی ناشی از پوکی استخوان با افزایش خطر مرگ همراه است.

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه