دانشمندان دو مدل ژنتیک جدید را شناسایی کردند که با افزایش ریسک سرطان سینه مرتبط است.

این دو مدل ظاهرا ژن KLF4 را تحت تاثیر قرار می دهند و باور بر این است که بر روند رشد و تقسیم سلولی کنترل دارند و به شدت با سرطان سینه از نوع ER مثبت مرتبطند، که نوع شایعی از این بیماری نیز می باشد.

 

احتمال بروز سرطان سینه در خانم هایی که یکی از این مدل ها را دارا هستند 12 % بیشتر است و ریسک بروز سرطان در خانم هایی که مدل ثانویه را دارند 9% بیشتر است. محققین عنوان کردند که این مدل ها ریسک بروز سرطان سینه از نوع ER مثبت را به ترتیب 14 و 11 درصد افزایش می دهند.

این کشف ناشی از آنالیز DNA 100000 خانم در سرتاسر دنیاست. یافته های حاصل از این تحقیق در تاریخ 4 فوریه در ژورنال Human Molecular Genetics منتشر شده است.

دکتر Nick Orr از موسسه تحقیقات سرطان در لندن طی اخبار جدید عنوان کرد در این تحقیق تمرکز ما بر حیطه ای ژنوم بود که می دانستیم با ریسک بروز سرطان سینه ارتباط دارد و دو مدل ژنتیکی جدید را شناسایی کردیم که به نظر می رسد دانش قابل توجهی را در درک علت ژنتیکی این بیماری در اختیار ما قرار می دهد.

او افزود بیش از 80 فاکتورهای خطرناک ژنتیکی را کشف کرده ایم که به ما این قابلیت را خواهد داد تا پیش بینی کنیم چه کسانی در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند، و نهایتا این روند می تواند به ما در طراحی استراتژی های مناسب برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری کمک کند.

تاریخ انتشار: 1393/12/03
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه