بررسی های جدید نشان داده است،شیردهی نوزادان را آماده می کند تا بتوانند غذاهای جامد را بخورند و این کار از طریق ایجاد تجمع سالم باکتری ها در مسیر گوارشی انجام می شود.

آماندا تامپسون استادیار دپارتمان anthropology از دانشگاه کارولینای شمالی طی اخبار دانشگاه اعلام کرد باتوجه به فرمولاسیون غذاهایی که برای رژیم غذایی نوزادان فراهم آمده است می توان گفت این غذاها تغییراتی در باکتری مسیر گوارشی نوزاد به وجود می آورد حتی اگر شما هم علاوه بر آن به نوزاد خود شیر دهید. به نظر می رسد صرف شیردهی می تواند نوزاد را برای خوردن غذاهای جامد آماده کند.

محققین بر روی نه نوزاد 2 هفته تا 14 ماهه تمرکز کردند و نمونه های مدفوع آن ها را جمع آوری و آنالیز کرده ضمن آن که اطلاعاتی را درباره رژیم غذایی و وضعیت سلامت آنها در دست داشتند.

 

تفاوت واضحی در باکتری های دایجستیو مسیر گوارشی در کودکانی که صرفا از شیر مادر استفاده می کنند با کودکانی که هم شیر مادر مصرف می کنند و هم از غذاهای فروموله شده خاص نوزادان استفاده می کنند، وجود داشت. بر اساس گفته محققین این تفاوت ها توانایی نوزاد را برای گذار به سمت غذاهای جامد تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است در طولانی مدت سلامت آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

Andrea Azcarate-Peril استادیار دپارتمان بیولوژی و فیزیولوژی سلولی طی اخباری جدید اعلام کرد ما دریافتیم کودکانی که تنها از شیرمادر استفاده می کنند جمعیت های میکروبی دارند که به نظر می رسد آن ها را برای دریافت غذاهای جامد آماده تر می کند.

او افزود گذار به سمت غذاهای جامد در کودمانی که صرفا از شیر مادر استفاده نمی کردند تا حدی دردناک است و تصور ما بر این است که میکروب های موجود در مسیر گوارشی این نوزادان می تواند منجر به درد بیشتر معده و کولیک شود.

این تحقیق در 5 فوریه در ژورنال Frontiers in Cellular and Infection Microbiology منتشر شد.

محققین عنوان کردند این یافته ها دلیل دیگری است که اهمیت تغذیه با شیر مادر را پر رنگ می کند و شواهد نشان می دهد این میکروب ها ی سالم نقش مهمی در هضم و پیشگیری از ابتلا به عفونت را ایفا می کند.

دکتر تامپسون عنوان کرد این تحقیق از توصیه های سازمان بهداشت جهانی حمایت می کند و اهمیت تغذیه با شیر مادر در شش ماه اول زندگی نوزاد را نشان می دهد.

تاریخ انتشار: 1393/12/04
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه