بر اساس تحقیقات جدید خانم های مبتلا به مالتیپل اسکلروزیس یا ام اس در مقایسه با خانم هایی که به این بیماری مبتلا نیستند، میزان پایین تری از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضد التهابی دارند.  

جانسون هاپکینز از دانشگاه Baltimore طی اخباری در آکادمی نورولوژی آمریکا اعلام کرد از آن جایی که ام اس بیماری التهابی مزمنی است داشتن مواد مغذی کافی که خواص ضد التهابی دارند می تواند به پیشگیری از بیماری و یا کاهش ریسک حملات در کسانی که به این بیماری مبتلا هستند کمک نماید.

در این تحقیق 27 خانم سفید پوست مبتلا به ام اس حضور داشتند که محدوده سنی آنها 18 تا 60 سال بود و گروه شاهد نیز از 30 خانم تشکیل شده بود که بازه سنی مشابهی داشتند و آن ها نیز سفید پوست بودند.

به طور متوسط بیماران مبتلا به ام اس میزان پایین تری از 5 ماده مغذی با خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهابی را دارا هستند: فولات حاصل از غذا، ویتامین E، منیزیم، lutein-zeaxanthin و quercetin.

بر اساس این تحقیق، در بین خانم هایی که به ام اس مبتلا بودند متوسط مصرف روزانه فولات حاصل از غذا 244 میکروگرم بود، در مقایسه خانم های سالم میزان دریافت روزانه 321 میکروگرم بود. مقدار توصیه شده مصرف روزانه فولات 400 میکروگرم است.

مصرف روزانه منیزیم در بیماران مبتلا به ام اس 254 میلی گرم و در بین خانم های سالم 321 میلی گرم بود، حال آن که مقدار توصیه شده  در مورد مصرف روزانه منیزیم 320 میلی گرم است.

بر اساس این تحقیق که در نشست سالانه آکادمی نورولوژی آمریکا در واشنگتن دی سی ارائه شد، خانم های مبتلا به ام اس در مقایسه با خانم های سالم درصد پایین تری کالری را از چربی هادریافت می کردند.

تحقیق ارائه شده در نشست های پزشکی باید تحت بررسی های مقدماتی مجددا بازبینی شود تا در یک ژورنال کارشناسی شده به چاپ برسد.

Cassard عنوان کرد آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در کاهش اثرات آسیب هایی دارند که ممکن است در سطح سلولی اتفاق بیافتند آسیب هایی که در بیماری های نورولوژیک مانند ام اس نقش دارند. این که آیا تفاوت مشاهده شده در میزان مواد مغذی که در این تحقیق نشان داده شده است، علت بروز ام اس بوده و یا نتیجه ابتلا به ام اس را  همراه داشته است یا خیر هنوز روشن نیست.

تاریخ انتشار: 1393/12/08
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه