بر اساس گزارشات جدید دولتی در ایالات متحده آمریکا، استفاده از ابزارهای طولانی اثر برای پیشگیری از بارداری مانند IUD ها و یا ایمپلنت های زیر پوستی در سال های 2002 تا 2011 تا 5 برابر افزایش یافته است.  

بر اساس گزارشات به دست آمده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده آمریکا  ، در بین خانم های 15 تا 44 ساله میزان مصرف کنتراسپتیوهای طولانی اثر اما برگشت پذیر از 1.5 درصد در سال 2002 به 7.2 درصد در سال های 2011 تا 2013 رسیده است.  

محققین مرکز ملی آمار سلامت(NCHS)بر این باورند که این روش ها محبوبیت خود را در پیشگیری از بارداری های نا خواسته به اثبات رسانده است.

کاهش نگرانی های مربوط به بی خطر بودن این روش ها نیز نقش مهمی ایفا می کند.

IUD (دستگاه های درون رحمی) اغلب در سال های 1970 توسط خانم ها مورد استفاده قرار می گرفت تا این که مسائل ایمنی منجر به کاهش استفاده از آن ها شد. اما پس از آن بر اساس گفته متخصصین کیفیت IUD ها ارتقا یافت.

همچنین در طول 20 سال گذشته کنتراسپتیو های ایمپلنت که اثر خود را تا سال ها حفظ می کردند مورد تایید قرار گرفت.

Amy Branum مسئول بخش آمار باروری در NCHS اظهار داشت همه این ها به این معناست که میزان مصرف کنتراسپتیوهای طولانی اثر توسط خانم های آمریکایی به سرعت رو به رشد است.

وی افزود افزایش میزان مصرف کنتراسپتیو های طولانی اثر در کاهش بارداری های نا خواسته مفید است مخصوصا در بین خانم های 20 تا 34 ساله. او ادامه داد البته برای تایید این مطلب به تحقیقات بیشتری نیاز است.  

دکتر Deborah Nucatola مدیر ارشد خدمات پزشکی در فدراسیون Planned Parenthood در آمریکا نیز با این جریان موافق بود.

او گفت این تحقیق نشان داد که خانم هایی که می خواهند از بارداری های احتمالی پیشگیری کنند و هنوز آمادگی تشکیل خانواده را ندارند، IUD و ایمپلنت ها را به عنوان بهترین انتخاب خود برای پیشگیری از بارداری می دانند.

وی افزود IUD ها و ایمپلنت ها برای اغلب خانم ها بی خطر است حتی برای نوجوانان و خانم هایی که هنوز بچه دار نشده اند.  IUD ها و ایمپلنت ها به خصوص برای خانم هایی خوب است که می خواهند شروع تشکیل خانواده را برای چند سال به تعویق بیاندازند.

یکی از بزرگترین مزیت های این روش عبارت است از: خانم ها ناچار نیستند از قرص هایی برای پیشگیری استفاده کنند که باید روزانه مصرف شود. Nucatola گفت شما وقتی از IUD یا ایمپلنت استفاده می کنید تا مدت ها راحتید و اصلا این مسئله را فراموش می کنید.

او هشدار داد اما این روش ها خانم ها را از بیماری های مقاربتی جنسی محافظت نمی کند.

وی افزود استفاده از کاندوم راه دیگری است که هم از بارداری جلوگیری می کند و هم از انتقال بیماری های مقاربتی.

این گزارش جدید در 24 فوریه منتشر شد و نشان داد که استفاده از کنتراسپتیوهای طولانی اثر در بین خانم های 25 تا 34 ساله بسیار محبوب است (11 درصد آن ها از کنتراسپتیوهای طولانی اثر استفاده می کردند) و در بین خانم های 15 تا 24 ساله این روش ها محبوبیت کمتری دارد (در 5 درصد آن ها استفاده از این روش ها شایع است)، در بین خانم های 35 تا 44 ساله نیز 5 درصد افراد از این روش ها استفاده می کردند.

بر اساس گزارشات NCHS خانم هایی که حداقل یک بچه داشتند تمایل بیشتری در استفاده از این روش ها دارند تا خانم هایی که هنوز بچه دار نشده اند. بر اساس تیم تحقیقاتی CDC، در حال حاضر میزان نرخ استفاده از این ابزارها به لحاظ قومی و نژادی تفاوت کمتری با گذشته دارد.

دکتر Jill Rabin مسئول بخش مراقبت های سر پایی در خدمات مربوط یه سلامت زنان (PCAP) در سیستم North Shore-LIJ Health در منطقه New Hyde Park معتقد است که روش های طولانی مدت در کنترل بارداری بسیار قابل اعتماد و بی خطر هستند.

دکتر رابین متذکر شد که هر سال در ایالات متحده آمریکا بیش از 500000 بارداری ناخواسته وجود دارد که نیمی از آن ها یه سقط جنین منجر می شود. آمارهای این چنینی همکاران را در هر کجایی که حضور دارند بر آن می دارد تا  خانم ها را در استفاده از این ابزارها تشویق نمایند.

او افزود ما در تلاشیم تا خانم ها را تشویق کنیم که از این روش های بی خطر و مطمئن استفاده نمایند. 

تاریخ انتشار: 1393/12/12
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه