چاقی پیامد های منفی زیادی بر سلامتی دارد و بر اساس تحقیق جدید که در بریتانیا انجام شده است خانم های چاق 40 درصد بیشتر از خانم های لاغر در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند.

به طور کلی، تحقیقات سرطان بریتانیا نشان می دهد که زنان چاق یک چهارم ریسک ابتلا به سرطان های مربوط به وزن را در طول زندگی خود دارا هستند. این سرطان ها شامل سرطان روده، کیسه صفرا، رحم، کلیه، پانکراس و مری و هم چنین سرطان سینه در دوران بعد از یائسگی است.

در میان زنان چاق بریتانیایی، 742 نفر از هر 1000نفر به سرطان های مربوط به وزن دچار می شود در حالی که این آمار در زنانی با وزن نرمال 194 نفر در هر 1000 نفر است.

بر اساس یافته های تحقیق سرطان در انگلیس، راه هایی وجود دارد که از طریق آن چاقی می تواند ریسک سرطان را در زنان افزایش دهد، از جمله این که تولید سلول های چربی مرتبط با  هورمون ها مخصوصا استروژن می تواند در ایجاد سرطان موثر باشد.

اما یکی از متخصصین بر این باور است که هر کسی می تواند ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

دکتر جولیا شارپ مسئول اطلاعات بهداشت در تحقیق سرطان انگلیس می گوید تغییر در سبک زندگی از جمله سیگار نکشیدن، حفظ وزن متعادل، خوردن غذاهای سالم، قطع مصرف الکل، شانس بزرگی برای ماست که بتوانیم ریسک سرطان را در زندگی خود کاهش دهیم.

وی افزود ایجاد این تغییرات ما را علیه سرطان گارانتی نمی کند اما به نفع ما خواهد بود.

او گفت از دست دادن وزن کار آسانی نیست اما به این معنی نیست که شما باید به یک باشگاه ملحق شوید و یا روزانه کیلومترها پیاده روی کنید و یا این که غذاهای مورد علاقه خود را برای همیشه فراموش نمائید. بلکه ایجاد تغییرات کوچک در طولانی مدت می تواند اثر خوبی را به دنبال داشته باشد.

برخی از این تغییرات کوچک عبارت است: سعی نمائید مصرف غذاهای شیرین و پر چرب را قطع کنید،   کمی زودتر از مقصد از اتوبوس  پیاده شوید. از دست دادن وزن پروسه ای زمان بر است و تدریجا شما می توانید به سبک زندگی سالمی دست پیدا کنید. آگاه باشید که خدمات محلی وجود دارد که میتواند شما را در ایجاد تغییر در سبک زندگی یاری دهد.

ما می دانیم که ایجاد سرطان به فاکتورهای محیطی، ژنتیکی و جنبه های مختلف زندگی ما بستگی دارد که ما قادر بر کنترل خیلی از این موارد هستیم.

تاریخ انتشار: 1394/01/04
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه