بر اساس تحقیقات جدیدی که انجام گرفته است، خانم هایی که در دوران کودکی و نوجوانی دچار اضافه وزن هستند صرف نظر از این که وزن آن ها در حال حاضر چقدر می باشد، ممکن است بیشتر در خطر سرطان کولون قرار داشته باشند.

محققین داده های بیش از 75000 خانم آمریکایی و بیش از 34000 مرد آمریکایی را مورد بررسی قرار دادند. متوسط سن آن ها 22 سال بود، 2100 نفر از آن ها به سرطان کولون مبتلا شدند.

در مقایسه با خانم هایی که در در دوران کودکی لاغر بودند، افرادی که در این دوره دچار اضافه وزن بودند، 28 درصد بیشتر در ریسک سرطان کولون قرار داشتند. هم چنین این یافته ها نشان داد خانم هایی که در دوران نوجوانی دچار اضافه وزن بودند، در مقایسه با خانم هایی که در این دوره لاغر بوده اند، 27 درصد بیشتر در خطر سرطان کولون قرار داشتند.

اگر چه این تحقیق نشان داد که ارتباطی بین اضافه وزن در دوران اولیه زندگی و افزایش ریسک سرطان کولون وجود دارد اما به گونه ای طراحی نشده بود که علت این ارتباط را مشخص کند.

در این تحقیق نشان داده شد، ارتباط بین اضافه وزن در دوران جوانی و افزایش شانس سرطان کولون در دوران بعدی زندگی در مردان دیده نشد.

این یافته ها در ماه آپریل در ژورنال cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention منتشر شد.

مسئول ارشد این تحقیقات Esther Wei از مرکز پزشکی Pacific Medical در کالیفرنیا طی اخبار گفت ما واقعا نمی دانیم چرا این ارتباط در زنان مشاهده شد اما در مردان نه، اما این مسئله حیطه تحقیقاتی جدید را نشان می دهد که هنوز برای جمع بندی در مورد آن زود است.

او افزود تحقیق ما از شواهد رو به رشدی حمایت می کند که نشان می دهد اندازه بدن در سال های اولیه زندگی می تواند بر ریسک سرطان کولورکتال در دهه بعدی زندگی تاثیر بگذارد. او ادامه داد اگر چه ما نیازی به شواهد بیشتری نداریم تا افراد را به پیشگیری از چاقی و افزایش تحرک در کودکان تشویق کنیم، این تحقیق تاکید بیشتری بر این مطلب است که پیشگیری از چاقی کودکان را در اولویت سلامتی آن ها قرار دهیم.

بر اساس آمار مراکز کنترل و پیشگیری بیمارهای در ایالات متحده آمریکا، حدود یک سوم کودکان و نوجوانان آمریکایی دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.

Alice Bender مدیر برنامه های تغذیه ای در موسسه آمریکایی مربوط به تحقیقات سرطان طی اخباری گفت ما در واقع می دانیم که اضافه وزن کودکان اغلب منجر خواهد شد تا آن ها افراد بالغی شوند که دچار اضافه وزن خواهند بود. افزایش وزن افراد بالغ نیز ریسک سرطان های زیادی را به دنبال دارد. این تحقیق تاکید می کند که چقدر اهمیت دارد که والدین و پرستاران کودکان آن ها را تشویق کنند تا عادات غذایی سالمی داشته باشند.

او به والدین توصیه کرد که اجازه دهید کودکان تان ببینند که شما از خوردن سبزیجات و میوه ها لذت می برید و در این صورت شما می توانید به آن ها انتخاب های سالمی بدهید. کودکان خود را با استفاده از سرگرمی ها به تحرک وادارید. او در ادامه گفت تنها با چند راهکار کوچک شما می توانید کودکان خود را در مسیر سلامت قرار دهید.

تاریخ انتشار: 1394/01/20
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه