گرچه هر چقدر که ورزش کنید، مزایایی را برای سلامت شما به دنبال خواهد داشت اما تحقیقات جدید نشان می دهد که فعالیت فیزیکی منظم و سر سختانه می تواند کلیدی برای افزاش طول عمر شما باشد.

محققین استرالیایی دریافتند که افراد میان سال و مسن که که ورزشی با شدت بالا انجام می دهند، شانس مرگ زودرس را در خود تا 13 درصد کاهش می دهند.

جمع بندی محققین این چنین بود که توصیه پزشکان و دستورالعمل های بهداشت عمومی باید به گونه ای باشد که افراد را به شرکت در این نوع از ورزش ها تشویق کند.

در این تحقیق بیش از 204000 نفر در بازه سنی 45 سال به بالا حضور داشتند که به مدت بیش از 6 سال تحت نظر قرار داشتند. محققین افرادی را که فقط در فعالیت های متوسط (مانند شنا ملایم و نه چندان شدید، تنیس دسته جمعی یا برخی از فعالیت های خانگی) شرکت داشتند را با افرادی مقایسه کردند که فعالیت هایی سرسختانه تری از جمله آهسته دویدن، آیروبیک یا تنیس های رقابتی انجام می دادند.

شرکت کنندگان با توجه به میزان فعالیت فیزیکی به سه دسته تقسیم شدند: افرادی که در هیچ گونه فعالیت ورزشی سرسختانه ای شرکت نداشتند، افرادی که 30 درصد فعالیت های ورزشی آنها را فعالیت های سنگین و جدی تشکیل می داد و افرادی که بیشتر از 30 درصد فعالیت آنها، فعالیت های سنگین بود.

بر اساس گزارش محققین، نرخ مرگ و میر در گروهی که 30 درصد فعالیت های آنها را فعالیت های سنگین تشکیل می داد در مقایسه با گروهی که اصلا فعالیت سنگینی انجام نمی دادند، 9 درصد کمتر بود. ریسک مرگ برای افرادی که بیشتر از 30 درصد فعالیت های آنها فعالیت های سنگین بود تا 13 درصد کاهش یافت.

دکتر Klaus Gebel مسئول این تحقیقات در مرکز پیشگیری از بیماری های مزمن در دانشگاه جیمز کوک در Cairns طی اخباری گفت مزایای فعالیت های سنگین در مردان و زنان و در همه سنین مستقل از زمانی بود که به فعال بودن سپری می شد. این نتایج نشان داد که چه چاق باشید و چه چاق نباشید، چه بیماری قلبی و سابقه دیابت داشته باشید و چه نداشته باشید، اگر بتوانید برخی از فعالیت ها را انجام دهید می توانید بر طول عمر خود بیافزایید.

این یافته های به صورت آن لاین در  تاریخ 6 آپریل در ژورنال پزشکی داخلی JAMA منتشر شد.

بیشتر دستورالعمل های اخیر به افراد بالغ توصیه می کند که 150 دقیقه فعالیت متوسط یا 75 دقیقه فعالیت شدید در هفته داشته باشید.  این باور وجود دارد که دو دقیقه فعالیت متوسط داشتن برابر با یک دقیقه فعالیت سنگین داشتن است.

دکتر Melody Ding از دانشگاه بهداشت عمومی سیدنی گفت نمی توان این معادل سازی دو به یک را به عنوان اساسی برای دستورالعمل های فعلی در نظر بگیریم. محققین ما نشان دادند که تشویق افراد به انجام فعالیت های سنگین می تواند به پیشگیری از مرگ زودرس در آن ها کمک کند.

دکتر  Gebelهشدار داد برای برخی از شرایط پزشکی، برای افراد مسن و افرادی که تا به حال هیچ گونه فعالیت سنگینی نداشته اند یا قبل از این ورزشی انجام نداده اند، توصیه می شود ابتدا با پزشک خود مشورت نمایند.

تاریخ انتشار: 1394/01/24
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه