تحقیقات جدید نشان داده است که درمان های گران تر برای سرطان سینه با افزایش شانس زنده ماندن ارتباط دارد.

دکتر Cary Gross مسئول تحقیقات دانشگاه Yale در مرکز تحقیقات طی اخباری گفت یافته ها نشان می دهد که در برخی موارد رویکردهای درمانی گران تر می تواند به نتایج بهتری در درمان بیماران مبتلا به سرطان سینه بیانجامد.

او افزود در حال حاضر ما نیاز داریم تا با پرسش های سخت تری در این باره روبه رو شویم که چقدر می توانیم بپردازیم و بفهمیم چه درمانی برای هر بیمار مفید است.

در این تحقیق که در ماه آپریل در ژورنال Health Affairs منتشر شد، نشان داد بین مراقبت های درمانی پر هزینه و افزایش نرخ بقا در بیماران مبتلا به سرطان سینه ارتباطی وجود دارد، اما علت این ارتباط مشخص نشد.

طی این آزمون، محققین صورت حساب پزشکی تقریبا 9800 خانم را در سرتاسر ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرار دادند. این خانم ها 67 سال تا 94 سال داشتند. سرطان سینه آنها در مرحله 2 یا 3 قرار داشت. محققین هزینه های درمانی و نرخ بقا بیماران مبتلا به سرطان سینه را در سال های 1994 و 1996 با نتایج به دست آمده از سال 2004 و 2006 مقایسه نمودند.

این تحقیق نشان داد هزینه درمان سرطان سینه که در مرحله 3 قرار دارد از 18100 دلار تا 32600 دلار رسیده است. این در حالی است که نرخ بقا 5 ساله نیز از 38.5 درصد به 52 درصد رسیده است.

درمان خانم هایی که در مرحله 2 سرطان سینه قرار دارند بیش از 40 درصد افزایش یافته است. متوسط هزینه های درمانی در سال 1996 ، 12300 دلار و در سال 2006 ، 17400 دلار بوده است. نرخ بقا 5 ساله نیز از 68 درصد به 72.5 درصد رسیده است.

دکتر گراس عنوان کرد این افزایش هزینه ها ناشی از افزایش هزینه های شیمی درمانی و پرتو درمانی است.

دکتر Aaron Feinstein  از بخش جراحی و سر و گردن در UCLA واقع در لوس آنجلس طی اخبار دانشگاه Yale گفت ما این یافته ها را از نیمه پر لیوان بررسی می کنیم: میزان بقا بهبود یافته است اما هزینه ها به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

او افزود ما به تحقیقاتی نیاز داریم که نه تنها منجر به ایجاد درمان های جدید شود بلکه باید در نظر داشته باشیم در حینی که مراقبت های ارائه شده به بیمار را ارتقا می دهیم هزینه هارا چگونه باید حفظ کنیم. 

تاریخ انتشار: 1394/01/24
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه