شواهد کمی وجود دارد که نشان می دهد مکمل های اسید چرب امگا 3 به درمان افسردگی کمک می کنند.

برخی مطالعات نشان داد که این مکمل ها می تواند به نفع افرادی باشد که به افسردگی مبتلا هستند.

اما در مقاله ای که در 5 نوامبر منتشر شد محققین بعد از آنالیز 26 تحقیق که در آنها بیش از 1400 فرد مبتلا به افسردگی حضور داشتند، با این موضوع مخالفت کردند.

Katherine Appleton از دانشگاه Bournemouth در انگلیس طی اخباری گفت ما دریافتیم امگا 3 اثرات مثبت کمی در مقایسه با پلاسبو به دنبال دارد، اما اندازه این اثر در مورد افراد مبتلا به افسردگی بسیار کم است و ما شواهدی در دست داریم که نشان می دهد کیفیت این اثر بسیار کم است.

او این گونه جمع بندی کرد در حال حاضر ما شواهد کافی نداریم که بتوانیم تاثیرات امگا 3 را به عنوان درمانی برای افسردگی تعیین کنیم. اما مهم است افرادی که از افسردگی رنج می برند نسبت به این موضوع آگاه باشند و بتوانند در مورد این انتخاب درمانی توجیه باشند.

در این بازبینی امتیاز به دست آمده از افرادی که این مکمل را دریافت می کردند کمی کمتر از افرادی بود که پلاسبو دریافت می کردند اما این تفاوت بسیار کم بود و محدودیت های موجود در این آزمون به قدری معنی دار بود که بر نتیجه آزمون تاثیر می گذاشت.

اسیدهای چرب امگا 3 که به طور طبیعی در ماهی هایی مانند ماهی تون، غذاهای دریایی و برخی مغزیجات و دانه ها یافت می شود منبع مهمی برای این غذا محسوب می شوند. مکمل های اسید چرب امگا 3 محصولاتی هستند که بدون نسخه فروش می روند و در دهه گذشته بسیار معروف شده اند.

تاریخ انتشار: 1394/08/27
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه