بر اساس تحقیقات جدید مردان جوانی که مادران آنان در طول بارداری سیگار می کشیده اند، اندام تنفسی ضعیف تری دارند.

Maria Hagnas مسئول این تحقیقات از دانشگاه Oulu واقع در فنلاند گفت مشخص است که سیگار کشیدن و تنفس در دود سیگار هم برای مادر و هم برای جنین مضر می باشد. در این تحقیق شواهد موجود در مورد تاثیرات منفی و طولانی مدت سیگار کشیدن مادر مورد بررسی قرار گرفته است.

در این تحقیق که در فنلاند انجام شد، 500 مرد جوان حضور داشتند که متوسط سنی آنها 19 سال بود، اندام تنفسی این افراد به عنوان بخشی از تست های مربوط به خدمات نظامی ارزیابی شد.

59 نفر از این مردان تناسب هوازی کمتری در مقایسه با سایر افرادی داشتند که مادران آنها در طول بارداری سیگار نمی کشیدند، بررسی ها نشان داد مادران این افراد در دوره بارداری خود حداقل روزی یک سیگار می کشیده اند.

در این تحقیق مشاهده شد اندام تنفسی در مردان جوانی که مادران آنها قبل از بارداری شاخص توده وزنی بالاتری داشتند و یا این که در طول بارداری اضافه وزن زیادی پیدا کرده بودند، ضعیف تر بود. (شاخص توده بدن تخمینی از چربی بدن متناسب با وزن و قد است).

بر اساس آن چه که در 9 دسامبر در BJOG منتشر شد، اندام تنفسی پسران هم چنین تحت تاثیر عادت سیگار کشیدن، وزن و میزان فعالیت فیزیکی خود آنها نیز هست.(BJOG : نشریه بین المللی زنان و زایمان است).

Hagnas در اخبار ژورنال گفت خانم ها باید برای قطع مصرف سیگار در دوران بارداری کمک ها و توصیه های لازم را دریافت کنند، هم چنین باید راهنمایی شوند که چگونه وزن خود را در طول بارداری به نحو سالمی حفظ کنند تا خطرات احتمالی که متوجه فرزندشان است را به حداقل برسانند.

تحقیقات قبلی نشان داد سیگار کشیدن در طول بارداری خطرات مربوط به مادر و کودک را  تا حد زیادی افزایش می دهد.

Geeta Kumar مسئول کمیته اطلاعات بیماران در کالج رویال زنان و زایمان واقع در انگلستان گفت توقف سیگار کشیدن یکی از مهم ترین مواردی است که خانم های باردار می توانند آن را در راستای بهبود سلامت و رشد فرزند خود لحاظ کنند و این تحقیق نشان می دهد تاثیرات منفی سیگار کشیدن در طول بارداری می تواند تاثیرات بلند مدتی بر سلامت فرزند داشته باشد.

تاریخ انتشار: 1394/09/25
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه