قرص ترکیبی Lonsurf که از trifluridine و tipiracil تشکیل شده است، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان سرطان کولون در افرادی مورد تایید قرار گرفت که به سایر درمان ها پاسخ نمی دهند. این اخبار در روز سه شنبه طی بیانیه ای خبری اعلام شد.

بر اساس گفته FDA و به استناد موسسه ملی سرطان در آمریکا، سرطان کولون سومین سرطان شایع غیر پوستی در آمریکاست. این بیماری هنوز دومین سرطان کشنده بعد از سرطان ریه است اما یا توجه به پیشرفت تست های غربالگری که در این زمینه انجام می شود، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش یافته است.

Lonsurf در کارآزمایی های بالینی مورد تست قرار گرفت که در آن تقریبا 800 بیمار حضور داشتند که قبلا به دلیل ابتلا به سرطان کولورکتال پیشرفته تحت درمان قرار گرفته بودند. بیمارانی که از این قرص مصرف کردند متوسط بیش از 7 ماه زندگی کردند و این در مقایسه با کسانی به دست آمد که پلاسبو دریافت می کردند، افراد این گروه به طور متوسط 5.3 ماه زندگی کردند.

شایع ترین اثرات جانبی این دارو عبارت است از آنمی، افت میزان سلول های سفید خون (که علیه عفونت ها مبارزه می کند)، افت میزان پلاکت خون، ضعف، خستگی، تهوع، از دست دادن اشتها، اسهال، درد در ناحیه شکم و تب.

FDA عنوان کرد به دلیل این که افت سلول های خونی و پلاکت به عنوان عارضه جانبی این دارو شناخته شده است، قبل از شروع سیکل درمانی بهتر است مصرف کنندگان تست خون بدهند. پزشکان به خانم ها در سنین باروری توصیه کردند که این دارو می تواند به جنین در حال رشد آسیب بزند. همچنین این آژانس توضیح داد که خانم ها در حین مصرف داروی Lonsurf نمی توانند شیر دهند.

Lonsurf توسط شرکت دارویی Princeton واقع در نیوجرسی تولید می شود.

تاریخ انتشار: 1394/07/07
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه